Onderwerp: samenwerk- bruidstaart
Ongeveer een jaar geleden hebben Greetje en ik een cursus taart bekleden bij Marianne gedaan. Na een jaar veel oefenen en hobby-en hebben we onze eerste bruidstaart mogen maken voor een neef van ons. Best wat hoofdbrekens gekost, want hij komt zelf uit Zweden en is met een fries meisje in Friesland getrouwd. Daar was ook het feest, en wij komen uit de randstad. Dus hoe gaan we dat doen wat betreft vullling, koeling en vervoer...
Uiteindelijk hebben we gekozen voor botercreme met tropische vruchten saroma en jam. We hebben de taarten ingevroren. De avond voor de bruiloft heeft Greetje de taarten uit de vriezer gehaald, en meegenomen naar Friesland. Daar hebben ze de tijd gehad om te ontdooien, dus 's middags voor de kerk heeft ze de bloemen erop gelegd (ik was te laat om te helpen) en na de kerk kon de taart aangesneden worden. En het smaakte prima! Er viel een grote last van onze schouders dat begrijpen jullie misschien wel!
Hier een heleboel foto's (sorry ik kon niet kiezen)
links Greetje , rechts ikke
Bedankt voor het kijken en sorry voor het lange verhaal!
Oh ja, tijdens de kerkdienst was het bruidspaartje nog van de taart gevallen. Het hoofd van de bruidegom was eraf en het voetje van de bruid. De bediening heeft het snel met 1 secondelijm geplakt, en je zag er gelukkig niets meer van...
groetjes Colinda
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!