1

Onderwerp: Toch net iets teveel van het goede

Vandaag voor het eerst kant en klare bescuitmix gekocht. Precies het recept aangehouden en zo werd een klein beetje ingredienten in mijn nieuwe kennie al snel een flink beslag. Vond al dat het erg veel was maar hij is dus nu aan het overstromen in mijn oven..... (er stond toch echt dat het voor een 24 cm taart was) Volgende keer maar even met bakpapier de vorm verhogen denk ik.

Groetjes Marlies

2

Re: Toch net iets teveel van het goede

Ik zet voor de zekerheid altijd een rand bakpapier in....;)

3

Ach, hij is wel een stuk hoger dan normaal. Toen nog gevuld en toen was het een superhoge taart.

Groetjes Marlies

Ik lees wel vaker dat men de bakrand verhoogd met bakpapier. Hoe maak je het bakpapier dan vast en doe je het aan de binnen- of buitenkant van de vorm? Ik heb het een keer in de binnenkant geprobeerd maar het bakpapier ging tijdens het bakken schuiven zodat het middenin het biscuit zat.
Misschien zijn dit heel domme vragen hoor maar ik ben ook maar een beginnertje ;-)

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

5

Heej! groot gelijk hoor. Heb hetzelfde probleem! ik doe altijd 4/5 van het beslag voor een 24 cm taart. Gewoon even rekenmachientje erbij pakken :)

6

ik verhoog de blikken ook standaard met bakspray
zoveel werk steeds die oven schoonmaken ;)

@ leonie de wit

ik maak het bakpapier vast met bakspray en alleen aan de binnenkant
dus bakblik invetten
bakpier ertegen aan
en dan helemaal rond op het einde een stukje overlappen en dat plak ik dan weer met bakspray
en klaar

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7 Laatst bewerkt door ans pommerans (23-05-2009 19:22)

Leonie de Wit schreef:

Ik lees wel vaker dat men de bakrand verhoogd met bakpapier. Hoe maak je het bakpapier dan vast en doe je het aan de binnen- of buitenkant van de vorm?

Aan de binnenkant: de vorm invetten met boter, dan plakt het bakpapier er zo tegen en blijft gewoon zitten.
Sommigen vetten het bakpapier dan alsnog in met boter, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

If live gives you lemons, make lemonade!

8

Dat zat ik mij dus ook af te vragen Leonie. Weet ik meteen het antwoord. Ga mooi niet 4/5 deel van de mix gebruiken want hij was supermooi hoog. Was ondanks wat uitlopers toch wel erg trots.

Snap nu ook hoe mensen er 12 stukken uit halen haha. Zo'n hoge taart is een veel grotere hap dan een lage...

Groetjes Marlies