1

Onderwerp: Bolle kapsels?

Ik heb net mijn eerste kapsel uit de oven gehaald, en voor een eerste kapsel durf ik al wel tevreden te zijn, ;) ! Ik heb overigens al wel mijn tweede kapsel erin zitten hoor. Maar beide kapsels gaan bollen in het midden, kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is? Ze rijzen wel en zien er ook luchtig uit.
Iemand de gouden tip? Alvast bedankt!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

Re: Bolle kapsels?

Dat is rijzen is al goed en dan zullen ze vast ook luchtig zijn.

Het is echter de bedoeling dat je de kapsels omdraait. De onderkant is recht en deze kant dus gebruiken om te decoreren.

Succes ermee, gaat helemaal goed komen!!

3

Tweede kapsel is al wel veel hoger en lijkt ook net als de andere heel luchtig gelukkig. Omdraaien... klinkt logisch ja! Maar dat bolle gedeelte snijd je recht ofzo? Alvast bedankt weer!
Mijn zoon van bijna 3 is in ieder geval al weg van de bokkenpootjes vulling die staat te wachten, is maar goed dat ik nog een lading kan klaarmaken... Vind het z

Groetjes Marieke

4 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (22-05-2009 12:54)

beslag naar de zijkant schuiven zodat je een soort van 'gat' in het midden krijgt, dan rijst het gelijkmatiger. Beetje gat natuurlijk he... niet een heel gat! Kuiltje is wellicht een beter woord

en omdraaien inderdaad

5

Ok

Groetjes Marieke

:thumb: 

Wel je creaties laten zien h

7

Als je je kapsel meteen na het bakken omdraait gaat de bolling vanzelf weg..tenminste dat is mijn ervaring.

8

Valy schreef:

Als je je kapsel meteen na het bakken omdraait gaat de bolling vanzelf weg..tenminste dat is mijn ervaring.

Yep, dat is ook mijn ervaring! Werkt bij alle taarten

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

9

Had al ontdekt dat het een heel eind wegtrekt als je hem omdraait ja...
Vanavond als kiddies op bed liggen maar eens aanklungelen met het bekleden, hahhaa! En als het lukt laat ik

Groetjes Marieke

10

Als ik mijn kapsel omdraai, leg ik zo'n 5 minuten een zware plank er op, dan wordt de onderkant ook mooi recht en hoef je niks te snijden!!

11

verliefdmeiske schreef:

beslag naar de zijkant schuiven zodat je een soort van 'gat' in het midden krijgt, dan rijst het gelijkmatiger. Beetje gat natuurlijk he... niet een heel gat! Kuiltje is wellicht een beter woord

en omdraaien inderdaad

Ja dit doe ik ook en ik doe er dan ook nog een bakblik boven (zo een veirkant die gewoon in je oven horen zeg maar) en dan zet ik mn taart niet in het midden maar 1 plaat onder het midden. Voorverwarmen met 150graden en als ik de taart erin zet op 180 graden zetten. Hierdoor heb ik bijna geen bollingen meer!

diddl love schreef:

Als ik mijn kapsel omdraai, leg ik zo'n 5 minuten een zware plank er op, dan wordt de onderkant ook mooi recht en hoef je niks te snijden!!

Heb ik gisteren gedaan en werkt super goed, top-tip!!   :thumb:

Vandeweek de tip van hierboven proberen (beginnen met 150 en zodra de taart erin staat op 180 zetten).

Dat afsmeren gaat steeds makkelijker. Wat moet ik doen met de tijd die overblijft. Het huishouden ofzo?!? Neeeeeee ...... taart bakken natuurlijk  :9