1

Onderwerp: wat algemene dingetjes

hoi,

ik ben een beetje aan het beginnen met taarten bakken en ik heb wat vraagjes..

ik gebruik poedersuiker om de fondant werkbaar te maken want anders plakt het te veel aan mijn handen, dit zorgt er wel voor dat mijn taarten op het laatst er nog wit uitzien op sommige plekken en dat is natuurlijk geen gezicht.. hoe doen jullie dat?

en verder had ik gelezen dat je fondant aan elkaar kan plakken met water, maar bij mij gaat het fondant dan heel raar doen, het lijkt wel of het smelt...

en dan lukt het me ook nog eens niet om mijn fondant rood te krijgen, ik kom niet verder dan diep roze. ik had wel door kunnen gaan maar ik had er al zoveel kleurstof in gedaan dat ik maar gestopt ben.

dan heb ik nog een laatste vraagje: ik heb een poesje gemaakt alleen die leek echt nergens op.. bestaan daar mallen voor of is het gewoon een kwestie van oefenen? en gebruiken jullie voor veel dingen mallen, want dan moeten jullie wel veel geld hebben zeg. zou je ook bijvoorbeeld voor letters iets uitgeprints kunnen gebuiken en dat overtrekken of ziet dat er niet uit?

goed, dat waren mijn vragen, ik hoop dat jullie kunnen helpen.

2

Re: wat algemene dingetjes

Zal je effe op weg helpen.

1: Ik gebruik nooit poedersuiker maar een beetje plantaardige vet of crisco (merknaam). Je kunt gewoon een harde blok frituurvet gebruiken. Beetje op je handen en werkplek smeren en de fondant plakt niet meer.
2: Met water plak je idd....met een druppeltje!! Als je fondant smelt, heb je veel te veel water gebruikt.
3: fondant rood kleuren is vrijwel onmogelijk. Met marsepein lukt het wel, maar ik zou zeggen....kant en klaar rood (en zwart)!
4: Er zijn mallen voor veel dingen, maar de meeste beestje etc zijn niet al te moeilijk te maken. Als je bij het wereld wijde web kijkt, is er een topic met een vreselijk lange opsomming van How to's. Daar vind je vast een poes tussen

Succes!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Ik gebruik meestal marsepein (geen fondant). Als er teveel poedersuiker zit en het marsepein wit lijkt, haal ik het weg met een heel fijn penseeltje en een druppeltje (!) water. Werkt bij mij wel goed...

4

Hier ook nog wat tips:

1. Ik gebruik ook geen poedersuiker, maar ma