1

Onderwerp: Kan Patidess in de botercreme voor af te smeren?

Ik heb in de webshop 2 potjes Patidess gekocht: bosvruchten en mokka smaak. Kan ik deze in de 1:1 botercreme voor af te smeren doen, of gaat de fondant ervan smelten?
En dan nog een vraagje: hoe lang is een geopend potje Patidess nog houdbaar, en moet het in de koelkast?
Bedankt!

Re: Kan Patidess in de botercreme voor af te smeren?

Ik doe het wel, maar goed, ik smeer dan ook af met mix. Ik ben van de vele risico's haha.

3

Ok, bedankt voor je antwoord!

4

amateurtje schreef:

En dan nog een vraagje: hoe lang is een geopend potje Patidess nog houdbaar, en moet het in de koelkast?
Bedankt!

Dat wil ik ook graag weten :Y

5

ik hou gewoon de houdsbaarheidsdatum aan. en heb ooit ergens gelezen dat het niet in de koelkast hoeft...
die van mij heb ik vorig jaar ergens of zo gekocht, houdbaar tot juni 2009. meerdere keren de bosvruchten gebruikt en nog steeds erg lekker!

maar bosvruchten niet voor het afsmeren gebruiken hoor! heb ik wel gedaan.. maar er zitten allemaal besjes en zo in, dus strak kun je je taart nooit meer krijgen!

6

amateurtje schreef:

Ik heb in de webshop 2 potjes Patidess gekocht: bosvruchten en mokka smaak. Kan ik deze in de 1:1 botercreme voor af te smeren doen, of gaat de fondant ervan smelten?
Bedankt!

Patidess hoeft niet per se in de koeling bewaard te worden, een keukenkastje is ook goed. Als je steeds schone lepels gebruikt om het eruit te halen kun je gewoon de houdbaarheidsdatum aanhouden, en die is vaak erg lang.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

chantal1980 schreef:

maar bosvruchten niet voor het afsmeren gebruiken hoor! heb ik wel gedaan.. maar er zitten allemaal besjes en zo in, dus strak kun je je taart nooit meer krijgen!

Te laat :( haha, ik heb het gister al gedaan, maar zaten idd allemaal harde besjes in, dus voor af te smeren niet ideaal. Ach ja, dat weten we weer voor een volgende keer he :D

hoi,

Ik heb net een klein taartje van 25 cm gemaakt en de patidess in de botercreme verwerkt, ging perfect ! De smaak is ook heerlijk. Kreeg de taart ook strak. Ik zet hem wel in de koelkast. Lekker met mascarpone, frambozenjam en verse frambozen.
Groetjes Kiki

9

Doe dat vaak, geen enkel probleem, ook niet met de besjes. Die duw je met smoothen toch in de botercreme. Je moet wel je fondant niet flinterdun eroverheen leggen. :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl