1

Onderwerp: champagnecreme met merenguebotercreme

Nou, gezocht op het forum maar helaas niet gevonden...
Mijn vraag:
Kan ik ook merenguebotercreme maken met champagne als volgt:
IPV eiwit eiwitpoeder gebruiken en het water dat ik hierdoor moet toevoegen vervangen door champagne?

Of moet ik echt eerst de creme maken en dan pas champagne toevoegen?
Gewone Champagnecreme gaat bij deze taart dus niet...

2

Re: champagnecreme met merenguebotercreme

Hmmm... jammer dat nog niemand hier antwoord op heeft. Dan ga ik toch maar de poging wagen

3

geen idee. je laat het toch wel weten of het iets is he?!?!

dat zou ik ook wel eens willen weten. Zou het niet een beetje slap worden? Er zit namelijk in verhouding tot de suiker en de boter best weinig 'water' in

5

Ik heb de poging gewaagd. Het eiwit tot schuim kloppen met champagne ipv water gaat sneller!! Smaakt ook lekker. Alleen dan de boter erbij en de smaak was helaas bijna verdwenen. Heb dus nog meer champagne erbij gedaan, staat nu op te stijven, update komt morgen

6

Oke, dat allerlaatste beetje chapagne erbij doen was dus geen succes.

Heb inmiddels nog eens geprobeerd met passoa, dus water vervangen door... Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat het weer zal gaan klonteren als je teveel boter erbij doet, en dat de suiker toch echt moeilijker oplost.

De vulling is overigens wel erg lekker!

lekker aan het proberen :D

en als je nou poedersuiker zou proberen? Kristalsuiker is sowieso al niet het meest makkelijke op te lossen in grote hoeveelheden

hoe bedoel je klonteren als je er teveel boter bij doet?

8

Met klonteren bedoel ik dat het echt smerig wordt, de boter wordt terug boter en de champagne gaat er zo onderin wat bijliggen. Het is echt smerig! ALsof je geschifte melk hebt, alleen dit stonk niet en smaakte nog normaal.

geschifte boter dus waarschijnlijk

als je de mix dan een beetje weer warm maakt (rvs schaal op inductieplaat of au bain marie) dan kan je hem weer goed kloppen. Moet je zelf even proberen hoe warm, wel dat de boter een beetje begint te smelten maar nog niet alles gesmolten is

10

Helaas lag het al in de vuilnisbak. Maar de pasoavulling was ook erg lekker hoor!!