1

Onderwerp: kampeertaart en geboortetaart

Ook weer eens 2 taartjes showen van deze beginneling. hihi.

Het is een taart voor mijn ouders. Ze gaan in frankrijk kamperen met de tent ipv de caravan. Ze hebben op hun seizoensplaats een potkachel, vandaar dat die er ook op staat. Aan de achterkant had ik nog hun voeten uit laten steken.
Dat tentje staat nog op bakpapier hoor. Deze foto was voor het invriezen nml.
Maar dat tentje was ook een crime. pfff

http://i43.tinypic.com/2lm9mb8.jpg

En een taartje als kraamcadeau. Durfde hem haast niet meer te geven door die mislukte letters... dat doen we dus nooit meer zo!
Weer heel wat geleerd ieg.
Tips en trucs zijn uiteraard welkom!

http://i41.tinypic.com/zjv4g7.jpg

Ik had nog mooiere en betere foto's willen maken. Maar goed na het invriezen zagen ze er toch wat gehavend uit helaas ..... Had het in de kartonnen taartdoos gedaan maar las later dat dit juist niet goed is?

Ook had ik de bloemen voor de babytaart al van te voren gemaakt maar die braken helaas bij het op de taart doen. Ze zijn van fondant met tylose? Had ik dat beter met die speciale flowerpaste kunnen doen?

2

Re: kampeertaart en geboortetaart

Hartstikke leuk gedaan!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Heel leuk gemaakt, de tenttaart vind ik heel grappig!

4

Wat een leuke taarten, ik vroeg me af wat een kampeertaart was :lol:
De enige tip die ik voor letters heb is dat ik tappits erg handig vind, ik schrijf eigenlijk nooit 'uit de hand'. Ik zelf maak mijn bloemen ook altijd van fondant, maar doe er vaak geen tylose door heen omdat fondant uit zich zelf uithard. Tylose doe ik alleen bij echt 'staande' dingen (tentje, hengsels van tas e.d.)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

prachtig allebei

6

Hele mooie taarten en wat een leuke bloemen zijn dat op de lentetaart, welke zijn dat? die grotere bedoel ik dan.

7

Hey hele leuke taarten hoor dat kampeer taartje vind ik wel leuk hahahahha met dat kacheltje

8

Bedankt!

Ik was vooral tevreden over de boetseersels en het bekleden zelf. Maar het decoreren niet zo... Ach ja.

Linda, Welke taart bedoel je? Het zijn uitstekers van de wilton bloemen set.

Weet iemand hoe ik dat op kan lossen. Ik vind bv margrietjes heel mooi. Maar al een paar keer als ik dat al van te voren heb gemaakt. En ik wil ze op de taart leggen gaan die dingen kapot?! Maak ik ze te dun? Moet ik het van iets anders maken dan fondant?

9

Oooh, vooral die kampeertaart vind ik erg leuk geworden!

Groetjes Barbara

10

Leuke taartjes hoor!!

Ik zou die bloemetjes van marsepein maken denk ik. Die harden niet zo snel uit. In een plasticje opbergen in een luchtdicht bakje.

11

Erg mooi, allebei. De baby is heel mooi geboetseerd.
Mag ik vragen hoe je die tent hebt geboetseerd? Zit er iets in als mal of is dat helemaal marsepein?
Ik ga nl. over een paar weken ook een kampeertaart maken, vandaar. (moet er alleen ook nog een volkswagenbusje bij maken, dus ben benieuwd)

Bakgroetjes van Marinka!

12

Leuke taarten, allebei!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

13

hele leuke taarten!

Wat betreft het invriezen, in een plastik zak volgende keer en dan ontdooien in de doos:)
De bloemen zou je misschien van Marsepein kunnen maken en dan lucht dicht afdekken

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

14

haha, zie ik opeens mijn eigen taartjes weer boven aan staan...

even snel...

het tentje is van biscuit uitgesneden en bekleed met marsepein gewoon. Ik had hem in de vriezer gedaan zonder de boetseersels. Maar de onderkant plakte toen heel erg. Dus daar zou ik de volgende keer een taartkartonnetje voor gebruiken. Het marsepein was ook gescheurd van het tentje. Dus dat was minder succesvol. Op de foto zit er zelfs nog een bakpapiertje onder. haha.

15

super gave taartjes, vooral het kampeertaartje

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

16

Dat tentje....super! Leuke taarten, hoor!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

17

superleuk dat tentje!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com