Onderwerp: icing met cacao
Hoi allemaal,
Ben een taart aan het maken die cacao bruin gaat worden. (details) kun je zelfgemaakte icing (poedersuiker en eiwit) ook kleuren met cacao of wordt hij dan niet hard?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » icing met cacao
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal,
Ben een taart aan het maken die cacao bruin gaat worden. (details) kun je zelfgemaakte icing (poedersuiker en eiwit) ook kleuren met cacao of wordt hij dan niet hard?
Haal het topic zelf nog even naar boven? Heeft iemand een antwoord?
eigenlijk geen idee, maar denk dat het wel moet kunnen. Hoewel je wel veel cacao nodig hebt om hem echt bruin te maken....wellicht een combi van cacao en bruine kleurstof?
volgens mij moet het kunnen alleen wordt het denk ik wel droog door cacao dus dan zou je er citroensap of water doorheen kunnen doen zodat het weer wat vloeibaarder wordt
Ik heb weleens icing gekleurd met cacao dat gaf geen problemen. Maar ik moest dan ook off-white/beige hebben. Het ging bij mij dus niet om een grote hoeveelheid.
Hoi,
Het wil wel als de Wilton icing maakt, is wel heeeeeel erg zoet. Ik heb het laatst met cacao gemaakt en het ging perfect werd zelfs iets minder zoet.
Het recept is:
200 gr vast vet (crisco)
2 theelepels smaakstof
3 eetlepels water
1 theelepel glycerine
500 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel Wilton Meringue poeder
eventueel mespuntje zout (maakt het iets minder zoet)
Dit is genoeg voor het bekleden van 1 taart van 26 cm (dan moet het nog wel iets verdunt worden (2 theelepels water extra) maar bovenstaande recept maak ik altijd rozen van
Je kunt het 2 weken in de koelkast bewaren. Wel goed mixen!!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » icing met cacao