Onderwerp: koelkast stand 1 --> welke temperatuur is dat?
Hallo medebaksters,
Even een vraag. Sinds deze week heb ik een fijne superdeluxe koelvriescombinatie hier staan. Een fantastisch ding met ook lekker veel ruimte om taarten/taartspullen in te bewaren.
Alleen werkt hij niet met standen, zoals mijn vorige, maar met temperatuurinstellingen. Als ik voorheen een taart uit de vriezer in de koelkast zette om te ontdooien, ging de koelkast dus op stand 1. Maar nu heb ik die stand niet meer (hij staat nu conform de gebruiksaanwijzing ingesteld op 5 graden) en ik ben niet zo snugger geweest om bij mijn oude (die mee terug is gegaan toen de nieuwe werd bezorgde) op te meten op welke temperatuur hij dan stond.
Heb het hele forum al doorzocht op deze vraag, maar vind in alle ontdooitopics alleen maar stand 1 genoemd. En met het mooie weer in aantocht wil ik natuurlijk doen wat ik kan om zwetende/smeltende taarten te voorkomen. Weet iemand welke temperatuur overeenkomt met stand 1 van de koelkast? Of zou iemand zo goed willen zijn om dat in haar koelkast eens op te meten misschien? Dan weet ik of ik bij ontdooien van een taart misschien een hogere temperatuur moet instellen of dat die 5 graden misschien gewoon goed is.