1

Onderwerp: koelkast stand 1 --> welke temperatuur is dat?

Hallo medebaksters,

Even een vraag. Sinds deze week heb ik een fijne superdeluxe koelvriescombinatie hier staan. Een fantastisch ding met ook lekker veel ruimte om taarten/taartspullen in te bewaren.
Alleen werkt hij niet met standen, zoals mijn vorige, maar met temperatuurinstellingen. Als ik voorheen een taart uit de vriezer in de koelkast zette om te ontdooien, ging de koelkast dus op stand 1. Maar nu heb ik die stand niet meer (hij staat nu conform de gebruiksaanwijzing ingesteld op 5 graden) en ik ben niet zo snugger geweest om bij mijn oude (die mee terug is gegaan toen de nieuwe werd bezorgde) op te meten op welke temperatuur hij dan stond.

Heb het hele forum al doorzocht op deze vraag, maar vind in alle ontdooitopics alleen maar stand 1 genoemd. En met het mooie weer in aantocht wil ik natuurlijk doen wat ik kan om zwetende/smeltende taarten te voorkomen. Weet iemand welke temperatuur overeenkomt met stand 1 van de koelkast? Of zou iemand zo goed willen zijn om dat in haar koelkast eens op te meten misschien? Dan weet ik of ik bij ontdooien van een taart misschien een hogere temperatuur moet instellen of dat die 5 graden misschien gewoon goed is.

2

Re: koelkast stand 1 --> welke temperatuur is dat?

Tsja, ik gok toch dat dat ergens tussen de 10 en 15 graden of zo ligt. Maar dat is evengoed per koelkast ook weer verschillend!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Koelkastthermometertje kopen?
Ik denk ook dat de 'warmste stand' van een koelkast zo ergens rond de 10 graden ligt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Hoi Freya, ik heb ook een koelkast met temp instelling. Zet hem altijd op 6-7

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Dank jullie wel :) . Ik heb 'm nu ook op 7 graden staan Lara, dus dank dat je mijn inschatting bevestigt! Ik moet zo weg naar verjaardag van mijn neefje en hij staat me nu op het aanrecht een partij te zweten. Ventilator haalt nog weinig uit, ik houd mijn hart vast!

Koelkastthermometer was goed idee geweest om het bij mijn vorige uit te proberen. Wat de temperatuur in mijn nieuwe koelkast is weet ik juist al, doordat 'ie dat aangeeft :s .

Ik ga meezweten en schietgebedjes doen voor straks. Men, als het met dit weer al zo erg is, hoe moet dat dan met de bruidstaart die ik over een maand ga maken.