1

Onderwerp: welke bakvormen?

Hoi

Heb een opdracht voor een trouwtaart voor 200 personen. Welke bakvormen gebruik ik best om een stapel te maken. Zowel voor de ronde als de vierkante vormen? En hoeveel taarten op mekaar dan?

Bedankt voor jullie hulp.

2

Re: welke bakvormen?

Je kunt bij de tabellen zien hoeveel stukjes je uit een taart kunt krijgen :)

3

Nou, 200 stuks uit 1 stapel is denk ik niet te doen. Ik heb een taart voor 100 personen gemaakt en heb daarvoor gestapeld met afmetingen 35, 30, 25, 20 en 15. 200 is nog eens het dubbele! Ik zou dan denk ik een mooie stapel maken en dan snijtaarten erbij, is ook makkelijker met uitserveren. Maar ja, da's persoonlijk. Succes in ieder geval.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Mocht je nog een 40 cm (rond) willen lenen dan hoor ik het wel. Kom toch wel vaker in de buurt ;) :Y

Ik zou ook voor het idee van Katja gaan: 1 stapel van bv 4 of 5 hoog en dan snijtaarten die heel eenvoudig versiert zijn.

5

Bedankt voor jullie reacties
Was al zoiets van plan, want anders wordt het een zeer hoge stapel.
Wil zelf gaan voor vierkante vormen (in de stijl van Lyndy in haar laatste boek). De kaart is zwart, wit met rode enveloppen en er worden verschillende dingen op uitgebeeld zoals de verliefdheid, de verloving en de trouw. Wilde dan ipv de bloemen van Lindy op de onderste taart harten zetten, middelste ringen en dan een geboetseerd figuurtje. En hierrond vierkante taartjes.
Wat denken jullie?