1

Onderwerp: kleinere barbie en vormen voor barbie taart

waar halen jullie barbie (look a like) met kortere benen, ik heb nu de benen er maar van afgehaald maar dan blijft ie niet echt goed staan. Of toch maar aan de pinpopjes?

En welke bak vormen gebruiken jullie voor de barbie taart. Ik weet dat er te koop zijn maar ik heb nu een tulband vorm en een klein ikea bolletje gebruikt, plus nog een extra vierkant vormpje omdat het andere helemaal neit conisch was, qua vorm.
Toch zint het me niet hoe hij nu is geworden, hebben jullie tips/ideeen?

en waar hebben ze kleine tulband vormen zoals in het voorbeeld op de site? Ik heb alleen een flexibele grote, misschien is de niet flexibele groter ook wel iets hoger en wat smaller van boven (maar ns ff bij mn moeder zoeken, naar de 'ouderwetse vorm'.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: kleinere barbie en vormen voor barbie taart

Je kunt de benen van de pop afhalen,en het gat wat opvullen,dan blijft ze beter staan!
Volgens mij hebben ze bij de Hema wel van die kleinere tulband vormpjes!

3

Ik kan je niet anders vertellen dat - als je van plan bent meer dan een enkele barbie te maken- het ECHT de moeite loont om een wondermold te kopen: dan valt de jurk er zonder meer het mooiste overheen. Dan passen de benen er nog altijd niet in ( zie daarvoor de tip van Darlene), maar je zou er ook een ondertaart bij kunnen maken.Volgens mij krijg je als je met mini-poppetjes gaan werken nl een hele rare verhouding jurk/lijfje.
Het is even een aanschaf, maar om steeds verschillende tulbandjes aan te schaffen of uit te proberen loopt ook op, lijkt me...
Er is volgens mij ook een extra grote wondermold, waar de benen van een 'normale' barbie wel inpassen, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Dank jullie voor de (snelle) reacties.

Ik heb idd de benen van de pop afgehaald en het gat opgevuld, maar zij bleef wel wat schuin 'hangen'.

Die grotere wondermold heb ik idd ergens gezien. In mijn zeer naaste omgeving zijn het vnl jongens taarten die ik maak, maar nu begon een collega over een barbie taart voor haar dochter, vandaar het uitproberen.
Bij een wonder mold ben ik genoodzaaakt om pin popjes te komen toch?

Ik heb gisteren gewoon haar beentjes een stukje afgeknipt ;)

6

Ik deed ook eerst met gewone barbie's (zeeman) werken...
Maar als je van plan bent meerdere te gaan maken....dan zou ik zeggen...
Ga voor de wondermold...hij is geweldig....;)
De pinpoppetjes vraag ik gewoon weer terug...:lol:

7

ik vind pinpopjes VERSCHRIKKELIJK, ze zijn lelijk, hebben yukky haar, echt 10x niks.

de haren van de pinpopjes zien er na een paar keer gebruiken nog erger uit en zijn daardoor helemaal niet meer met goed fatsoen te gebruiken.

So, dit heb ik al heel lang willen zeggen, ik zie hier hele mooie barbie taarten voorbij komen, en sommige hebben zo'n vaak gebruikte lelijke pinpopje. Zonde vind ik dat.

ik heb liever de hele goedkope nepper van Zeeman of Action waarbij ik een stukje afknip met een tang (net rond de kuiten). Dit doe ik ook voor de mini-barbie's.

8

Monique,
dank voor je reactie, duidelijker kan niet. Had verder nog nooit iets negatief gehoord over de pinpopjes.
Had het idee dat het leuk zou zijn om als je de barbie taart geeft dat de ontvanger dan een barbie over houd. Gebruik jij die barbies meerdere keren? (dus; vraag jij ze terug?)
Ik vond het zo'n raar/luguber idee om de voeten af te knippen (heb wel in dubio gestaan).

9

De magic mold is hoger, daar past een hele barbie in. Deze heb ik, maar toch haal ik de benen ervan af. Ik vind het zonde van zo'n gat in de taart. De pop trekken ze er toch uit voor het snijden. De benen kun je er zo weer aanklikken als je wil. Nog nooit iemand problemen mee gehad en ze zij blij met de manier van aanleveren.
Ik vul en bekleed de taart en haal daarna met een rondjes uitsteker een stukje uit de bovenkant en zet daar het lijfje in. Staat echt stevig.

En het uiterlijk van de pinpopjes is inderdaad verschrikkelijk. Tot nu toe, heb ik de poppen steeds terug gekregen. Voor 1 die ver weg ging, heb ik een Zeemanpop van

Groet, Jolanda

Hoihoi
Ik heb laatst ook een barbietaart gemaakt. Een grote tulbandvorm (niet flexibel) en daarboven op een biscuit gebakken in een kleine glazen saladeschaal. Sloot heel mooi op elkaar aan. Bij een Zeeman-pop de benen er van af gehaald en

11

Ik haal de benen er gewoon af en geef de kleertjes en de benen er los bij. Houdt het kind er ook nog een leuke Barbie aan over. Bij de Action kostte mijn laatste Barbie 1,89

Groetjes Fatima

12

ik heb ook al vele barbie taarten gemaakt.
ik maak de rok met een tulband vorm plus nog een kleine ronde bakvorm er bovenop. ik zet de taart op een rooster die ik bij mijn magnetron heb.
daar zit een ronde uitsparing in het midden, daar steken de voetjes nog onderuit, maar het is niet storend. ik zet de taart op een rvs taartschaal, daarop het rooster met een taartrand. de jarige jet mag de pop houden, ik koop meestal de poppen van 3,00 het evt. spiegeltje of schoentjes verwerk ik in of op de taart.

groeten Liesbeth

13

Ik gebruik wel de wonder mold en ik vindt ze superfijn.
Maar ja inderdaad als je meerdere barbies maakt.
Meestal koop ik ook een barbie bij de zeeman of action en haal ik de benen ervan af.
En dat werkt heel goed.

14 Laatst bewerkt door anneke79 (23-04-2009 18:23)

ik heb de wonder mold op mn verlanglijstje gezet, ben in juni jarig en wil alleen maar cadeau bonnen van de hebshop of geld om daar te besteden.:P

Dat idee van Jol321, Jolanda, vind ik wel erg goed,  benen er af en en klein gaatje maken voor de barbie

allemaal bedankt voor het reageren

15 Laatst bewerkt door Hanna (21-05-2009 21:40)

Net mijn eerste barbie gemaakt. Foto's volgen nog.
Ik gebruik zo'n blauwe tulbandvorm en een metalen kommetje van Action. Doordat de tulband onderin ruimte heeft, kunnen de benen iets naar voren. Daardoor kan ik de pop wat verder laten zakken. De pop heb ik ook van Action. (Wat heeft die meid lange benen, zeg!) Alles past goed en de vormen zijn in verhouding. Dus geen te brede heupen of een zwangere buik ofzo. :)
Als de taart op is, heeft de jarige een cadeautje. De originele kleren geef ik er als cadeautje bij.
Ik had eerste de wondermold besteld, maar vind inderdaad het pinpoppetje niet leuk. Vind het ook wat traumatisch een halve pop in een taart te vinden. :)

16

anneke79 schreef:

Monique,
dank voor je reactie, duidelijker kan niet. Had verder nog nooit iets negatief gehoord over de pinpopjes.
Had het idee dat het leuk zou zijn om als je de barbie taart geeft dat de ontvanger dan een barbie over houd. Gebruik jij die barbies meerdere keren? (dus; vraag jij ze terug?)
Ik vond het zo'n raar/luguber idee om de voeten af te knippen (heb wel in dubio gestaan).

Sorry dat ik niet eerder reageerde. Had dit niet meer gevolgd dus niet meer gezien dat je iets vroeg. Ik vraag de neppers niet meer terug. Ik heb zelf het idee van 'als ze de pop willen hebben om daarna mee te spelen, dan zou je altijd voor die 1.89 euro (Action prijs) nog een erbij kunnen doen.'

Ik vind dit gewoon hele mooie popjes.