1

Onderwerp: ok help... taart maken voor zeer allergisch manneke

ik moet voor woensdag een hypo-allergene taart maken...

hij moet zowel gluten- als kippe-eiwit- vrij zijn..........

HELP?

ik heb al bedacht dat ik een glutenvrije biscuitmix ga zoeken...  en die met ei-vervanger aanmaak...  maarrrrrrr waar kan ik die spullen vinden, niet in een online winkel?????(dat gaat nooit meer op tijd binnen zijn zeg maar!)

2

Re: ok help... taart maken voor zeer allergisch manneke

ow ja... in of direct om tilburg heen!

3

Ik denk op zich dat je in een reformzaak bijvoorbeeld wel een gluten- en kippe-eiwit-vrije cakemix kunt krijgen. Afsmeren met abrikozengelei en dan eventueel niet vullen??

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

vullen zou op zich wel kunnen met slagroom, of aanverwante artikelen......

5

gaat dus maandag even naar de reformzaak...
hebben ze het daar niet kan ik het altijd nog wagen op de webshop... die levert dan een dag later.....

6

bij de reformwinkel hebben ze dat inderdaad wel, hier hebben ze bij de jumbo ook een speciaal van voor dat soort produkten. Ik haal hier de glutenvrije bloem in iedergeval.

succes met zoeken!
ik weet hoe lastig kan zijn, alergieen...ik heb hier twee mannekes die geen gluten en melk mogen.
mijn oudste zoontje is de enige die helemaal gewoon kan eten...gelukkig :)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

7

In sommige reform zaken hebben ze ook eivervangers. Misschien ook handig. Als je met de zoekfunctie zoekt vind je ook wel een recept voor een ei vrij biscuit/cake te maken. Ik moest wel 3 keer oefenen voor die lukte...

8

zoals ik op internet heb gevonden, zijn er ook glutenvrije cakemixen... als ik die nu aanmaak met ei-vervanger, ipv ei, zou ik toch ver klaar moeten zijn??

9

Van het merk Orgran hebben ze cakemix die gluten en eivrij is. Ik heb daar ooit eens mee gewerkt en het werd wel een mooi taartje!
Bij ons hadden ze het bij Super de Boer in het dieeten en allergie-schap....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

ok... die had ik dus inderdaad ook gezien...

ik ga er gewoon eens naar op zoek, tnx

11

Hallo

Heb onlangs ook een recept gemaakt met eivervanger.Gaat goed
Had div recepten al geprobreerd maar taart viel toch uiteen. Spa rood enz.
Kindje heeft kippeneiwitallergie en noten. Heb de biscuitmix aangemaakt met no-egg
en in een taartvorm gedaan die bedekt was met bakpapier en uit de oven helemaal af laten koelen. Dan is het wel een stevig biscuit. Moest wel langer in de oven.
Hij staat nu nog in de vriezer, wordt za verder afgemaakt.