1

Onderwerp: Bruidtaart maken - waar op letten?

Ik ben al een tijdje lekker aan het hobbyen met taarten maken, maar nog nooit met andere vullingen dan jam en slagroom gewerkt, en ook nog geen andere decoratie dan de dingen die je in de supermarkt kan krijgen.

Ik ben dat dus nu een beetje aan het ontdekken, met het uiteindelijke doel om volgend jaar onze bruidstaart te maken. Deze word niet ingewikkeld; gewoon wit met zwarte en rode accenten.

Maar waar moet ik op letten? wat kan ik het beste voor de decoratie gebruiken en hoe ik het met vulling? En kan ik de taarten al van te voren maken en dan invriezen? Hebben jullie nog andere tips?

Veel vragen maar dan kan ik vast gaan oefenen :P

2

Re: Bruidtaart maken - waar op letten?

Hoi Diny,

Misschien kun je op het forum / internet vast wat voorbeelden zoeken van wat je ongeveer in gedachten hebt. Dan kunnen we je gericht adviezen geven.

Maar het is wat je zelf al zegt; vooral veel oefenen (en geduld hebben). Er net iets langer aan besteden dan je 'normaal' zou doen om de puntjes op de i te zetten.
Er zijn enorm veel how-to's die goed uitleggen hoe je zelf decoratie kunt maken. Het ziet er vaak moeilijker uit dan het is.

Veel succes ermee!

Michelle

3

Ingewikkeld word het niet; 3 kleuren en 4 lagen :p nog geen idee wat voor vulling ik zou kunnen gebruiken.. heb al heel wat gelezen maar mensen die ervaring hebben weten net iets meer :)

Voor een taart die buiten de koeling staat kun je het beste botercr