1

Onderwerp: Trots op roze...

... Mega Mindy. Er zijn er al heel veel gepost en heb dus veel kunnen kijken naar wat voorbeelden. Ik dacht met het puzzelen te beginnen met het moeilijkste, namelijk het hoofd. Maar de armen zo over elkaar geslagen was ook een flinke uitdaging. Verder ben ik super blijk met de plunger-ster, dus die heb ik goed gebruikt.
Het biscuit en de botercreme heb ik ook roze gemaakt, dat ziet er wel zo gezellig uit voor een meid van 5. Op verzoek alleen gevuld met aardbeienvlaaivulling.

http://creatiefhuis.wordpress.com/files/2009/05/20090521_01.jpg

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

2

Re: Trots op roze...

lekker roze. armen lijken mij ook moeilijk.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

Mooi gemaakt!

4

Die is goed gelukt! Heel mooi gedaan!

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

5

WOW HELE GAVE MM, echt geweldig

6

Super gemaakt, lekker vrolijk, mooi gepuzzeld!!  :thumb:

7

heel mooi gedaan!

Hij is super mooi geworden! Echt prachtig!

Maar bij het zien van zo'n mooi taart borrelen er bij mij altijd weer vragen op:
Hoe krijg je die plaatjes zo strak uitgesneden, bijvoorbeeld dat haar????
Als ik dat doe, leg ik het uitgeknipte plaatje op de fondant en snijd het uit met het mestooltje. Maar... op de uiteinden/hoekjes wordt het dan uit de vorm getrokken en bovendien krijg je in de hoekjes geen strakke snij-lijn (snap je het nog?)

En nog een vraagje: heb je die sterretjes op het oog opgeplakt of uitgemeten. (Zo te zien aan de strakke verdeling het laatste)

Ik vind het echt superknap!

If live gives you lemons, make lemonade!

9

Erg mooi!

10 Laatst bewerkt door caroline1979 (21-05-2009 14:01)

ans pommerans schreef:

Hij is super mooi geworden! Echt prachtig!

Maar bij het zien van zo'n mooi taart borrelen er bij mij altijd weer vragen op:
Hoe krijg je die plaatjes zo strak uitgesneden, bijvoorbeeld dat haar????
Als ik dat doe, leg ik het uitgeknipte plaatje op de fondant en snijd het uit met het mestooltje. Maar... op de uiteinden/hoekjes wordt het dan uit de vorm getrokken en bovendien krijg je in de hoekjes geen strakke snij-lijn (snap je het nog?)

En nog een vraagje: heb je die sterretjes op het oog opgeplakt of uitgemeten. (Zo te zien aan de strakke verdeling het laatste)

Ik vind het echt superknap!

Ik heb een tijdje terug een puzzelworkshop bij Wendy gedaan.  Ik snijd de onderdelen uit met inderdaad het stukje papier erbovenop. Dat druk ik niet aan, ligt er echt heel losjes op. Ik kerf de lijn in, haal het blaadje weg en ga snijden. Daarna ga ik met mijn vinger langs alle randjes om het netjes af te werken. Geduld is een schone zaak... ik ben hier 2 avonden mee bezig geweest, dus dat zal op 4-5 uurtje neer komen. Succes met puzzelen, als je het eenmaal onder de knie hebt is het super leuk om te doen.

Bedankt voor je snelle reaktie.
Nog een klein vraagje: puzzel je met marsepein of met fondant?

12

ans pommerans schreef:

Bedankt voor je snelle reaktie.
Nog een klein vraagje: puzzel je met marsepein of met fondant?

Die sterretjes zijn trouwens uitgemeten hoor. Heb allemaal puntjes in de taart gezet op mesbreedte afstand zeg maar. Daarna met de plunger de gaatjes weg gewerkt.;)
Ik doe alles met marsepein, alleen een strik maak ik van fondant i.v.m de tylose.

Hartstikke bedankt! :thumb:

Ik ga het toch nog es proberen!

14

Super gaaf!! Heb je prachtig gemaakt!!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

Hij is prachtig!

16

Superstrakke MM!