1

Onderwerp: Blanda 20 cm overstroomd

Hoi meiden,

helaas is mijn blandaatje overstroomd... Ik had stappen van 150-165 en 180 graden.
Moet ik daar iets aan aanpassen?
Of gewoon minder mix, bv 250? Of nog minder?
En hoe pas ik de rest dan aan?

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Blanda 20 cm overstroomd

Ik zou gewoon minder beslag erin doen. Vullen tot 2/3 van de schaal.

Ik weet niet wat voor een recept je gebruikt. Maar ik ga altijd uit van de eieren (ik hou niet van het wegen van eieren :shhh:). Dus alles delen door het aantal eieren en vermenigvuldigen met het aantal eieren wat je wel wilt gebruiken. Ik zou er 1 minder doen, of je moet denken dat de overstroming zo groot is geweest dat je wel 2 eieren minder kan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door inge h (19-05-2009 17:49)

Grinnik, ik had vanmiddag ook twee vulkaantjes in mijn oven
16cm en ook een blanda 12, toch teveel beslag erin gedaan ;)
Ik dacht 'nog een beetje voor de zekerheid', net teveel :D
Dus half net geen 2/3 is dus hier genoeg.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

hoeveel had je er nu ingedaan?
ik doe maar 3 eieren en 200 gram mix erin. heb al zooo vaak een overstroming gehad... :P

5

Hoi meis,

en hoeveel water dan??
Bak jij ook in "etappes", zo niet, hoe heet en hoe lang dan?
Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

6

oja water, soms vergeet ik dat, en soms een eetlepel ongeveer. een dun bodempje uit het glas waar ik de eieren in heb gehad.

7

Ik had voor de 2 vormen de standaard hoeveelheid van soezie gemaakt, was voor een 26 cm doorsnede vorm dat is 250g mix,1 eetlepel water en 4 eitjes.
In boven en onderwarmte oven op 180 graden, na 20 minuten was de kleine springvorm klaar alleen het bolletje mag de volgende keer nog 5 minuten langer.

Volgende keer doe ik het halve advies (140g mix, 1eetlepen water en 2 eitjes) kijken wat dat doet(toch nog allemaal voor eigen eet ;) )

Ik had dit keer wel netjes met eitjes uit de koelkast in heet water gelegd voordat ik ging mixen, misschien dat ik daarom ook een overstroming had.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????