1

Onderwerp: afsmeren en bekleden op onderbord???

Heb nu een paar taarten gemaakt, maar ik zit steeds weer met hetzelfde probleem. Ik smeer de taart af en bekleed hem op een bord met het bakpapier er nog onder. Dan is t'ie klaar en moet ik hem optillen om de taart op een onderplaat (met pakpapier en folie) te zetten. Erg lastig, gaat vaak een beetje mis (deukjes etc.)

Afsmeren en bekleden op de onderplaat is toch ook geen optie, dan wordt het bord vies?

Hoe doen jullie dat??

Groetjes Leonie

2

Re: afsmeren en bekleden op onderbord???

Afsmeren doe ik op een ander boord en als ik ga bekleden zet ik hem al op het mooie bord.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik vul en bekleed al op de onderplaat. Tussen het vullen en bekleden in even de resterende botercreme en kruimels wegpoetsen en hij is weer schoon :)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

yup, hier hetzelfde als bij pooh. dat is t voordeel van die folie, je kunt t toch schoon boenen!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Of je legt een paar strookjes bakpapier op je onderbord, die trek je er zo ondervandaan.
Doe ik trouwens niet, ik wip de taart met een grote spatel bekleed en dal zo op het 'mooie' bord.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik vul op bakpapier. Dan knip ik dat bij zo groot net rond de taart en leg hem op het goede onderbord. Daarop smeer ik af en ook bekleden.

(Heb vandaag toevallig een bekleed taartje moeten verplaatsen en hup, meteen een rand los. Grrrrr...)

If live gives you lemons, make lemonade!

7

Ik zet hem ook direkt op het goede bord, vul de taart en veeg eventueel wat botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Bedankt voor de tips iedereen. De volgende keer dus maar direct de taart op het goede onderbord!!!

Groetjes

9

Alleen als je folie op je onderbord hebt en je wilt er op bekleden, dan trek je zo gouw de folie stuk met het wegwerken van je marsepeinrandjes.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Ik doe de taart altijd op een taartkarton dus dan is afvegen (zoals al gezegd) geen optie omdat je de vlekken bijft zien.
Dus gebruik ik altijd de stroken die ik er aan het eind onderuit trek..gaat heel goed.

11

ik doe het zoals lara,pooh en thirza...werkt prima.....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

12

Tegenwoordig vul en bekleed ik ook al op het goede onderbord, en vind het superhandig, hoef je het niet meer  te verplaatsen.
Door de folie kan je restjes botercr

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

13

Leggen jullie er dan nog wel een taartkartonnetje onder of plaatsen jullie de taart direct op het folie??

Leonie

14

Ik smeer af op een snijplank, verplaats hem dan naar het goede bord en ga hem dan bekleden. Ik heb het geluk dat mijn man met roestvrijstaal werkt en hij heeft voor mij 2 hele handige spatels gemaakt. Ik pak ze daar mee op en zet ze dan gelijk goed en recht op het nette bord.

15

leonietje schreef:

Leggen jullie er dan nog wel een taartkartonnetje onder of plaatsen jullie de taart direct op het folie??

Leonie

Ik zet er altijd een taartkartonnetje onder.

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

16

Mirjam5 schreef:

Alleen als je folie op je onderbord hebt en je wilt er op bekleden, dan trek je zo gouw de folie stuk met het wegwerken van je marsepeinrandjes.

Huh? wat voor folie gebruik jij dan? vershoudfolie ofzo??
Ik gebruik nl transparant pakpapier/bloemenfolie.... werkt als een trein!! en scheurt dus niet...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

Ik gebruik stroken bakpapier.....

18

tipseytaartje schreef:
Mirjam5 schreef:

Huh? wat voor folie gebruik jij dan? vershoudfolie ofzo??
Ik gebruik nl transparant pakpapier/bloemenfolie.... werkt als een trein!! en scheurt dus niet...

dat vroeg ik me ook al af!
je 'moet' (moet niet natuurlijk, maar mag...) van dat bloemenfolie gebruiken, wat ze bij de bloemenwinkel om een bos bloemen heen doen.
dat gaat echt niet stuk!

ik zet dus ook de taart voor het vullen en afsmeren al op het goede onderbord. dit onderbord is meestal een ingepakt taartkarton.

19

Ik vul en bekleed hem ook op het goeie bord, daarna de rand gewoon schoonmaken.