1

Onderwerp: mijn eerste beestje - timmy het schaap(+vraag over zijn vacht)

Het is nog niet helemaal zoals het in de serie is, o.a. lijkt hij nog te oud. Meer zijn oom shaun, maar het is wel duidelijk familie :D Ik ben best wel een beetje trost op het resultaat.
'Tijd voor Timmy' is een nieuwe nick jr serie over het kleine schaapje uit shaun het schaap dat naar de peuterspeelzaal gaat met een heleboel dierenvriendjes. zie hier voor een plaatjes van de hele bups
Ik wil over een half jaartje de verjaardagstaart voor mijn dochter met daarop deze beestjes.
Timmy is nog vrij simpel, maar de rest :S,  ben benieuwd of het me gaat lukken.
Ik zit alleen nog met zijn vacht, dat is namelijk echt wollig, wie daar suggesties voor heeft dan hoor ik het graag.
Ook andere tips zijn meer dan welkom.

Lijfje is witte marsepein, zwart is fondant, grijs is gecombineerm er zit nu nog geen tylose of... in daar moet deze beginner nog even over lezen hoe dat moet ;)
Dank je wel voor het kijken en de tips.... en dan nu 'tijd voor timmy', baaah
http://lh4.ggpht.com/_gbq8GZAwuLc/ShB3B7X0kOI/AAAAAAAACBw/hoWm69kzQS8/s400/013.JPG
http://lh4.ggpht.com/_gbq8GZAwuLc/ShB3CjNJuCI/AAAAAAAACB0/LOfoXFrFl3I/s400/015.JPG

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

2 Laatst bewerkt door makatralsy (17-05-2009 22:18)

Re: mijn eerste beestje - timmy het schaap(+vraag over zijn vacht)

Ik zag laatst deze, dat wordt gedaan met suikerpareltjes en dat ziet er toch wel z

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Schattig!!

Schattig! Misschien dat je z'n duim-in-de-mond  moet doen? Dat staat direct al jong. Schattig, hij lijkt echt heel goed.

groetjes Sas

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

5

Ik heb laatst een how to gezien waarbij ze een wollige berenvacht maakten met behulp van zo'n scrubspons van gaas. De wollig te maken onderdelen werden bewerkt door tussen/in de spons te leggen en dan (niet te hard) in de spons te knijpen.

Maar ik vind het schaapje zo ook heel schattig hoor!

Groetjes v. Annette.

6

Dank jullie wel voor complimentjes en tips
De suikerbolletjes schaapjes zijn erg leuk, die ga ik zeker ook een keer maken met cakebollen, maar dat van die gazen badspons komt denk ik meer in de richting wat ik nu wil hebben.
Duim in zijn mond is lastig want hij heeft geen vingers :D
(plus het feit dat ik vingers nooit geboetseerd krijg, vroeger althans, lang niet meer geprobeerd ;) )

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

Super schattig!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

8

ik zou het hoofdje wat breden (platter) maken en deorenwat langer en punteriger

succesermee

9

witte suikerspin? dat ziet er ook erg wollig uit en is eetbaar!

Verder is die echt super mooi!!!

10

heel leuk

11

Ik heb wel eens een schaapje gemaakt en de wol gemaakt van kleine bolletjes witte marsepein