1 Laatst bewerkt door Idril (18-05-2009 07:39)

Onderwerp: Mijn aller- allereerste taart

Dit is de taart die ik het afgelopen weekend voor mijn ouders heb gemaakt die 25 jaar getrouwd zijn. Voor mij is dit de allereerste keer dat ik een taart maak, en ik vond het echt super leuk om te doen. Was bang dat het zou mislukken, maar ondanks dat hij niet helemaal mooi strak en hoog is (kapsel kwam van de bakker), ben ik er toch best blij mee. Wilde hem dus ook even showen :) Kritiek en tips zijn altijd welkom, want ik moet nog veel leren!

Oh ja, en hij is gevuld met aangevette slagroom, verse aardbeien en witte chocolade.

http://img268.imageshack.us/img268/1633/p1030874.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/5596/p1030875.jpg

2

Re: Mijn aller- allereerste taart

WOW! Wat een mooie taart en super roosjes heb je.
Het bekleden moet je even handigheid in krijgen, had ik ook in het begin. Maar na wat tips van trisha tijdens de workshop gaat het als een trein

3

ik vind je rosjes echt super mooi en dat voor de eerste keer :thumb:

Veel liefs Rafaëla

4

chique hoor, dat dit je eerste is! mooie roosjes hoor! mijn beste tip voor bekleden is filmpjes kijken op internet en een smoother gebruiken :)

5

Mooie rozen zeg! En de eerste keer gelijk vierkant, knap hoor!

Groetjes Desiree
mijn taartjes vindt je op Nieky.nl of op hyves! Niekytaarten

6

geweldig mooie eerste taart als dit pas je eerste is ben ik zeer benieuwd naar wat er nog komt :D

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

7

Bedankt voor de lieve reacties :D Ik ga eens kijken naar zo'n smoother, goed idee.

8

super mooi voor de eerste keer

Be in love with what you have

9

Prachtige rozen heb je gemaakt!! :thumb:

10

Heel leuk gedaan :thumb:

Als je nou de volgende keer zelf het kapsel bakt en dan een ronde neemt zul je zien dat het je al veel makkelijker afgaat,.. vierkant is nou eenmaal erg lastig!!

knap die roosjes ook!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11 Laatst bewerkt door Idril (18-05-2009 21:46)

Ok

12

hier is ook prima hoor.. door het zetmeel wordt het inderdaad lichter en weer droger.. ik zou uitrollen op een werkvlak met crisco, tylose is voor roosjes zeker niet nodig.. zou ik weglaten.
Tylose droogt juist uit!

Verder werkt marsepein ook erg fijn voor roosjes.. dat is wat vetter en scheurd minder snel

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Heel mooi gemaakt!

14

Dat ziet er toppie uit voor een eerste taart!!

Ga zo door!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

15

Vind het super knap voor je eerste taart
Vooral je roosjes zijn fantastisch

A new hobby, a new challenge

16

Ja ik heb wel een goeie tip voor je: vooral zo doorgaan. :-) Als dit je eerste is dan belooft dat nog heel wat!!  Knap gedaan hoor!!!