1

Onderwerp: rozenbolletje... hoe doorstaan jullie de zwaartekracht??

Hoi allemaal,

Hoog tijd om eens roosjes te maken vond ik, dus ik had zo'n mooi bolletje in gedachten. Om te oefenen had ik roosjes in 4 verschillende kleuren roze gemaakt voor een kleurverloop van boven naar beneden, de helft van fondant en de helft van marsepein. Helaas is de fondant veel witter opgedroogt waardoor het verschil tussen de lichtste en donkerste tinten wel erg groot is geworden. Volgende keer dus maar allemaal van het zelfde materiaal maken :/

Maar mijn grootste probleem was toch wel dat het zo lang duurde voordat de roosjes vast bleven zitten. Hoe doen jullie dat?
Ik heb ze vastgeplakt met royal icing en ze per stuk minutenlang vastgehouden. Uiteindelijk zijn ze ondanks het nodige stutwerk toch naar beneden gezakt waardoor er meer ruimte tussen zit dan ik eigenlijk wilde.

Tips (ook over andere dingen) zijn dus van harte welkom!

Nou, hier is tie dan, niet helemaal wat ik in gedachten had, maar zo op de foto vind ik 'm er stiekem toch wel leuk uitzien *)

http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3813/221/120/604576639/n604576639_2289799_4446702.jpg

2

Re: rozenbolletje... hoe doorstaan jullie de zwaartekracht??

Stijlvol bolletje....:thumb:
Vind hem erg mooi.....
Prachtige rozen....

3

prachtig!!!!!!!!

Niet geschoten is altijd mis

Het is een heel mooi taartje geworden. Prachtige rozen!

Ik zou misschien een stut-rol van keukenpapier langs de onderkant hebben gedaan, om het verzakken te voorkomen, maar misschien heb jij dat zelf ook gedaan.
Verder weet ik dat ook niet. Heb ook ooit plaksels aan de zijkant, en dan ben ik altijd maar blij als het blijft hangen.
Dus ik hoop dat de gouden tip nog voorbij komt.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Prachtige rozen!!! :thumb:

6

Misschien stukje spaghetti in de roosjes steken en de roosjes goed uit laten harden ?? Dan kun je ze er zo insteken lijkt mij en dan voor de stevigheid nog wat glazuur waar de roos de taart raakt. Zelf nog nooit geprobeerd hoor, maar dat kwam zo in me op.
Hij ziet er trouwens wel super uit!

7

Dankjewel voor de complimenten :D

De roosjes heb ik gemaakt mbv de how-to van Lonneke (Lonnes). Superhandig, dus thanx!

groetjes,

Michelle

8

toch heel mooi geworden hoor!

9

Ik vind hem ook echt prachtig geworden.....als je je verhaal er niet bij had gezet had ik nooit gedacht dat er wat mis mee was...

Groetjes, Amber.

10

De roosjes zijn prachtig!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

11

Wow Schitterend

12

Echt heel mooi. Valt niet eens op dat de roosjes te ver uit elkaar zitten. Het kleurverschil is inderdaad wel erg groot

A new hobby, a new challenge

13

Lief hoor, met die roosjes!

Om te voorkomen dat de boel gaat zakken kun je ook proberen wat meer roosjes te maken, zodat er geen ruimte tussen zit en ze op elkaar leunen.

14

schitterend, alleen als leek wil ik nu graag weten of je de roosjes al gemaakt had en wat is het verschil in maken van fondant en marsepein en waarom allebei gebruikt?

Niemand is gelukkig, wees Niemand

15

Wat mooi!
Misschien was je RI een beetje aan de dunne kant? Ik maak hem best stevig/dik om als ik wil plakken.

16

Wow, super mooi zeg. Jammer van het kleurverschil, maar het is dat je het erbij hebt gezegd, anders had ik niet gedacht dat het niet zo hoorde. Ik vind je roosjes iig echt prachtig gelukt!

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

17

Heel mooi.

Er schijnt altijd wel ergens de zon

18

Hij is wel ONTZETTEND mooi!

cake a day, takes the sorrow away!!!!