1

Onderwerp: Taart moet naar Polen

Ik ben gevraagd een bruidtaart te maken. Het bruidpaar trouwt in Polen. Dit is een rit van meer dan 10 uur.

Heeft iemand ervaring met lange ritten en houdbaarheid.
Hier bij mijn vragen:
- Wat voor een beslag zou ik gebruiken
- wel of geen vullingen gebruiken
- Afsmeren met botercreme, maar dan met welke verhoudingen
- afwerken met fondant of marsepein, of met marsefont

Ik dacht zelf om verschillende soorten taarten (cakes) te maken maar dan zonder vullingen.
Welke cakes zou hiervoor het lekkerst zijn? Het mag natuurlijk niet te droog worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

2

Re: Taart moet naar Polen

Ik zou idd kiezen voor een (boeren)cake met uitsluitend een botercreme op smaak evt in combi met een jam. Dan zou ik het nog proberen gekoeld te vervoeren. Er zijn best veel koelers te krijgen die je kunt aansluiten op de 12 v in de auto.

Succes

kijk anders even via google naar recepten in het buitenland. In veel landen maken ze alleen maar (fruit)cakes als bruidstaarten. Weet dat in Zuid Afrika je een zware fruitcake krijgt met fondant erover. Is super houdbaar.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Een traditionele English fruitcake? Beste lekker met rozijnen of noten en gedroogde vruchten, sukade, sinaasappelsnippers, bigarreaux wat je maar lekker vindt en bekleden met marsepein. Dat is gewoon houdbaar. En geen stapeltaart maar losse taarten.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4 Laatst bewerkt door marliesb (18-05-2009 13:19)

Ik heb laatst een bloembaktaart gemaakt die moest helemaal naar het zuidelijke puntje van Beieren....tegen de stjechische grens aan...
Ik heb een bisquit met kersenvlaaivulling en een laag abrikozenjam gemaakt...
En afgesmeerd met gewone vanilecreme.....
Ik heb hem in een huishoudkrat gezet met daar onder en tegenaan van die grote koelpac's en gewoon achter de zit is hij vervoerd....
Hij was nog koud zei mijn moeder toen ze aankwamen in Beieren tewijl de hele rit de zon flink heeft geschenen.....

Succes.....

5 Laatst bewerkt door Adrienne (18-05-2009 14:36)

Ik zou, zoals Anotshka al zegt, kiezen voor cake/fruitcake ( volgens engels recept:is echt heeeel lang houdbaar) Ik zou het dan alleen goed afsmeren met abrikozenjam: bc is officieel dan wel houdbaar buiten de koeling, maar toch wel erg gevoelig voor hogere temperaturen. Je hoeft bij een fruitcake ook niks meer aan vullingen te doen.
LET WEL: Ik zou hiervoor kiezen omdat ze dan een bruidstaart krijgen die de meeste kans heeft om goed aan te komen, EN die er dan uitziet zoals jij hem- volgens hun wensen- maakt, NIET omdat het de lekkerste keus is!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Inderdaad afsmeren met jam! Dat was ik vergeten te melden, goed dat jij daaraan denkt Adrienne. Het is natuurlijk geen hemelse taart qua smaak maar echt best goed te eten hoor. Beetje in de categorie simpel maar wel aangenaam.
En je hebt als je toch voor een andere taart gaat, van die grote koelboxen met grote vrieselementen erop, in de deksel zeg maar, haccp-boxen, maar dat is dan best weer een investering (te koop bij de makro). En het hangt dan weer erg van het weer af. Is het 30 graden buiten wordt het toch lastig (en Poolse wegen buiten de hoofdwegen zijn ook een extra handicap ha, ha...) Die van Marlies is echter ook goed  aangekomen dus succes met kiezen en met je opdracht natuurlijk.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Is het een optie om hem bevroren mee te nemen? Ik zou in ieder geval zo'n campingkoelkast, zo 1 die je ook in de auto kunt gebruiken op de sigarettenaansteker, meenemen en hem daar in zetten.

8

Ik zou ook voor alleen cake gaan zonder vulling en afgesmeerd met gezeefde abrikozen jam en dan bekleden met fondant. Toen mijn zusje trouwde wilde ze haar bruidstaart alleen van cake met fondant. Het was toen heel warm die dag, dus dat was maar goed ook dat er geen vulling in zat.