1

Onderwerp: eerste puzzelGoku Dragonball, begon goed maar volgende dag klein drama

Voor de 5e verjaardag mn eerste puzzel gemaakt (is tevens mn 2e taart ever..de eerste was een barbietaart).

Het ging best aardig. Ik een braadslee als bakvorm, alleen werd kapsel wel wat bol en omdraaien was geen optie anders zou ie schommelen.  De puzzel had ik al dag van te voren gemaakt en was ik best trots op.

Het bekleden viel tegen omdat het een grote lap was maar het eind resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf

http://i40.tinypic.com/wmgheh.jpg

Alleen tot mijn groot verdriet..;o) trof ik de volgende ochtend iets anders aan. hij was gaan smelten op de voorkant en bij de puzzel en de hoeken.. HELP!!!

http://i44.tinypic.com/2e1t8c3.jpg

Wie weet hoe dit kan???????  Hij is gevuld met banketrbakkerroom en jam..

Ben benieuwd naar jullie reactie want volgende maand mag ik weer aan de bak voor mn dochters 8e verjaardag...

2

Re: eerste puzzelGoku Dragonball, begon goed maar volgende dag klein drama

hee claudia,
ik vind je puzzel heel goed gelukt! zeker als je nagaat dat het je eerste puzzel is!
wat jammer dat de bekleding is gaan smelten, waarmee had je het afgemeerd??

Bedankt voor het compliment!!
Ik heb afgesmeerd met de botercreme mix van funcake..nou had ik al wel op het forum gezien dat het daaraan kan liggen, maar zou het echt of misschien omdat de puzzel heb geplakt met wat glazuur?

4

Ik denk dat het toch echt aan de botercreme ligt. Ik smeer zoals heel veel mensen af met botercreme 1:1. Dit gaat eigenlijk altijd goed. Het vastplakken met glazuur (ik neem aan dat je poedersuiker met een beetje water bedoelt) geeft bij mij ook nooit problemen.

Succes de volgende keer en voor een 1e puzzle heb je het heel knap gedaan. Puzzlen is nog niet mijn ding. Ik ga in september een workshop bij Wendy volgen en hoop dat het dan beter gaat.

Groetjes,

Sandra

5

ik denk ook dat het de botercreme zal zijn :Y

6

Wat jammer, hij was zo mooi!! :thumb:

Ik smeer ook af met 1:1 botercreme, nooit problemen.

hoe doe ik 1:1 botercreme maken?

8

H

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

trouwens zat te denken mn taart was dus wat bol kan het ook zijn dat de marsepein daardoor naar buiten is gaan glijden??? Alhoewel....dan zou een boltaartje dus ook nooit lukken...

de barbie had ik ook met botercreme mix gemaakt en dat ging wel goed????

10

Jammer hoor! Hij was zo mooi. Ik smeer ook af met de botercreme mix maar heb nooit problemen. De enige keer dat het wat ging hobbelen was toen ik per ongeluk smeerbare roomboter had genomen met meer vocht erin.

11

ja vocht met afsmeren is altijd een killer. 1 keer met botercreme afgesmeerd en dat ging hartstikke fout. Nu ook altijd 1:1 en dat gaat echt prima - nooit meer smelttaart. (met dank aan dit forum :) )

"They claim everyone was born, but I don't recall it. Maybe I was having one of my blackouts "

12

ik smeer altijd af met botercreme van de webshop alleen doe ik er minder water bij
er moet geloof ik 200 ml water bij ik doe 140  tot nu toe heb ik hier geen problemen mee gehad

je puzzelplaatje is heel mooi gelukt  jammer dat de rest dan gaat smelten

pluk de dag

13

Ik smeer altijd af met de botercrememix van de webshop, hou mij exact aan de hoeveelheden (gebruik alleen nog steeds de oude bereidingswijze met minimaal een uur (?) laten staan voor verder verwerken en ik heb er nog _nooit_ last van gehad.
Wat ik mij afvraag: is de taart in de koelkast geweest? Op de eerste foto lijkt hij al ontzettend te glimmen.

Balen dat dit gebeurd is!

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

14

Kan het niet zijn dat je taart nog te .warm was, want dan smelt je marsepein eraf, maar wel mooi gepuzzeld hoor

Niet geschoten is altijd mis

15

Oh wat zonde van die mooie taart.....

16

Mooie puzzel!

Jammer dat je taart zo is gaan smelten. Ik smeer soms ook af met de mix van de webshop, en ik heb er ook nog nooit problemen me gehad!

Had je wel een dijkje gespoten? Misschien is je banketbakkersroom eruit gelopen?
Daardoor kan je marsepein ook gaan smelten.

hmm ik heb al meerdere opties die ik eens moet gaan uitsluiten. de taart zou idd niet helemaal goed afgekoeld kunnen zijn geweest. Volgende x een dag vooraf maken denk ik. Verder heb ik de mix idd niet een uur laten staan maar vrij snel erna verwerkt.

De taart is trouwens niet in de koelkast geweest

Nog even over die boter creme, als ik die 1:1 zou maken spaart het me weer geld uit aan mix, maar hoe zit het met de smaak?????

18

Oh wat zonde, je plaatje was zo mooi gelukt!

19

Jeetje, wat balen zeg van zo een mooie taart...........:-(

Ik gebruik ook altijd 1:1 botercreme. Voor de smaak, doe ik er soms chocopasta of speculoos doorheen. Je kunt ook smaak essances erdoor doen. Als het kapsel uit de oven komt kun je hem toch onderste boven op een taartrooster kiepen?? Dan is die bolling ook gelijk weg. Tenminste zo doe ik het altijd.

Groetjes San

20 Laatst bewerkt door nnicole1234 (19-05-2009 19:53)

dracul schreef:

Ik smeer altijd af met de botercrememix van de webshop, hou mij exact aan de hoeveelheden (gebruik alleen nog steeds de oude bereidingswijze met minimaal een uur (?) laten staan voor verder verwerken en ik heb er nog _nooit_ last van gehad.
Wat ik mij afvraag: is de taart in de koelkast geweest? Op de eerste foto lijkt hij al ontzettend te glimmen.

Balen dat dit gebeurd is!

Ik zou dit geschreven kunnen hebben...
Smeer en vul altijd met de mix en heb echt nog nooit een smeltprobleem gehad :nooo
Gebruik altijd een kapsel van 1 dag oud of een uit de diepvries die 1 nacht heeft ontdooid en taart nooit in koelkast...probeer gewoon een zo koel mogelijke plaats te vinden in huis.

p.s. De botercreme van de mix is echt 1000 X lekkerder dan de gewone maar als je toch 1:1 wil gebruiken kun je ook die alleen voor het afsmeren en de dijkjes gebruiken en de vulling met mix doen.

21

En daarbij komt dat ik het biscuit gebruik op het moment dat het afgekoeld is. Dus ik wacht niet eens een dag, slechts een paar uur... Maar 't blijft balen!

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

Bedankt voor alle tips. Ga over 2 weken in de herkansing samen met mn vriendin een barbie maken voor t dochtertje van dr vriend.... Zij heeft nog nooit een taart gemaakt dus ik ga em maken maar heb wel gezegd dat ze moet helpen hahaha ..wordt vervolgd dus...

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Helemaal geweldig dit forum!!!

23

mooie puzzel, jammer als dat met je taart gebeurt.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9