1 Laatst bewerkt door Angelique31 (18-05-2009 08:01)

Onderwerp: Stapeltaart maken

Hallo,

Mijn vader gaat in juni met pensioen en ik wil graag een stapeltaart maken.

Ik ben nog maar een beginner en een stapeltaart heb ik al helemaal niet gedaan.

En toch wil ik juist dat maken, ik houd van uitdagingen.

Ik heb alleen echt geen idee hoe en ben dus ook benieuwd of er een how to is waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je moet stapelen.

Vraag me bijvoorbeeld af hoe de taart niet inzakt, of er iets van karton onder bovenste taart moet en af je hem er moet afhalen met snijden......

Hellup!!

Ook zou ik graag wat suggesties willen wat betreft decoratie en vulling, alle tips zijn meer dan welkom!

Ik heb gisteren een taartje gemaakt voor mijn nichtje, met een vulling van botercrememix, jam en botercrememix.

Superzoet en eigenlijk niet helemaal mijn smaak, wil zelf eigenlijk het liefst slagroom, maar met houdbaar houden is dat lastig. (bestaat er geen lang houdbare slagroom, net als lang houdbare melk?)

Ik wil dus een wat minder zoete maar wel lekkere smaak, iemand tips???

Sorry voor al mijn vragen...

Gr Angelique

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

2

Re: Stapeltaart maken

Bij de FAQ (veel gestelde vragen) staat e.e.a. kort uitgelegd, inclusief een link naar de site van Lara met een uitgebreideren uitleg: FAQ --> Algemeen, vraag 5.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Voor vulling zou je citroenkwaktaart (mona) met lemon curd kunnen nemen.Dan heb je de combinatie zuur en zoet en dit valt bij de meeste mensen goed in de smaak!

Veel liefs Rafaëla

4

Blonde vraag van mij misschien, maar wat is lemoncurd en waar koop je dat dan? En hoe ziet het er dan uit qua verpakking??

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

5

Hoi,
Ik heb van het weekend mijn eerste stapel gemaakt en ik zou je willen aanraden om de versieringen ook niet onder de bovenste taart door te laten lopen. Dat ziet er toch een beetje maf uit vond ik.
Verder goed lezen hier op de site (de FAQ) en bekijke r eens een stel in de parade. Daar kan je leuke tips op zien hoe je de rand het beste kan afwerken.

En over de vulling, je kan ook minder poedersuiker door de mix doen (ik geloof 10%, maar dat staat op de verpakking). En probeer met minder botercreme af te smeren. Dat maakt de taart nl. zo heel erg zoet. Ik vind persoonlijk de vulling wel meevallen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Lemon curd staat ook uitgelegd, met foto, in de FAQ bij Wat betekent, bij de L.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dank je wel marianne!

Er staat hier zoveel info op de site, dat ik nog niet weet waar ik wat moet zoeken, excuses hiervoor!

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

8 Laatst bewerkt door marliesb (18-05-2009 09:34)

Ik heb in mijn Communiestapel taart ook Citroenkwarktaarttoetje van Mona en LemondCurd gebruikt...hij was heerlijk fris zei het bezoek.....
Lemon Curd zoet eruit als citroenjam en krijg je bij AH...of je kunt hem zelf maken het recept vind je hier op het forum...

Voor het stapelen heb ik houten dowels gebruikt en daarboven op gewoon een kartonnen vlaplaat ....de stapel was 3 hoog....

Houten dowels zijn gewoon houten stokjes die je bij de Praxis, Karwei, Gamma
koopt en die zaag je dan op maat.....wel goed schuren en afwassen...
Mona toetje krijg je wel nog bij Jumbo en Jan Linders....mar niet meer bij AH

Succes....