1

Onderwerp: heb lang gezocht en niet gevonden

heb een vraagje over vulling, er staat heel vaak jam, viervruchtenjam of aardbeienjam, hoe moet ik dat als beginner zien, smeer je dan gewoon een potje jam over het taartdeel en dan het volgende op of gaat er nog iets door de jam heen of omdat het vochtig is eerst iets over het bisquit en dan de jam erover,

lees nu al een paar dagen, maar jullie lijken wel professioneel.

hoop dat het niet te lang duurt voor ik door krijg wat ik lees,

groetjes Birgit

Niemand is gelukkig, wees Niemand

2

Re: heb lang gezocht en niet gevonden

Ja helemaal zoals jij zegt, niets door de jam doen, gewoon zo uit het potje op een taart, lekker met een andere vulling erbij.

3

dankl je wel Linda, probeer er een voor moederdag met de jam en dan de zwitserse banketbakkersroom, decoreren kom ook nog wel maar eerst zorgen dat het smaakt, ook best voornaam
groetjes Birgit

4

Lijkt me de goede volgorde ja :Y.

5

en om te voorkomen dat de jam er niet uit loopt een dijje om de jam heen maken

6

Ja net als ze al zeggen,eerst een dijkje botercreme aan de rand van het bicuit en daarbinnen vullen met bijv jam of wat dan ook. Niet hoger dan het dijkje betercreme.

7

heb net iets geleerd over afsmeren met botercreme, 1:1 roomboter en poedersuiker is dat ook de creme om een dijkje te maken of moet ik dat doen met de botercreme extra.

groetjes Birgit

8

birgit58 schreef:

heb net iets geleerd over afsmeren met botercreme, 1:1 roomboter en poedersuiker is dat ook de creme om een dijkje te maken of moet ik dat doen met de botercreme extra.

groetjes Birgit

Nee hoor kun je ook gebruiken om een dijkje te spuiten, doe ik ook altijd.

9

dank je welllllllllll ik ben rond voor mijn moederdagtaart, kan niet wachten tot eerste workshop, ben helemaal happy,  groetjes BIrgit

10

hoi birgit, ik zag iets staan over jou taart met jam en banetbakkers room. ik heb zo een taart gemaakt afgelopen weekdn, maar vond het tegen vallen met bbroom. de smaak van de jam kwam hierdoor helemaal niet goed to zijn recht. terwijl een taart met alleen die zelfde jam erg lekker was.... hopelijk smaakt die van jou wel! ben benieuwd!!!!

11

Het is de bedoeling dat ik de zwitserse bbroom ga maken en ik heb zwarte bessen jam weet alleen nu weer niet of ik de klopfix door de slagroom moet doen die ik door de gewone bbroom doe. wat een onzekerheid zeg, haha ik heb al heel veel gebak gemaakt in mijn leven, maar dat waren progrestaartjes en tulbanden en koekjes van brooddeeg met heel veel zout, en daarna heb ik een heleboel gebakjes gemaakt van zeep, voor in mijn zeepwinkeltje, maar iedereen vroeg wanneer er hierbinnen gebak kwam te staan dat gegeten kon worden, dus dat gaan we nu proberen. ik laat je weten hoe hij smaakt volgens het testteam hier, heb al veel liefhebbers, een heel fijn weekend, groetjes Birgit

12

Voor Julia,

je vroeg hoe het smaakte, het is super lekker, met een hoofdletter L werd er gezegd ik heb de zwitserse banketbakkersroom gebruikt en Zwarte bessen jam en de smaak is niet weggevallen, ze waren allebei duidelijk aanwezig. jammer dat ik nog niet kan decoreren dus ik heb bovenop vlokken gedaan die ik toevallig in huis had en rozetten van slagroom met de chocolade letters van M.O,E,D,E.R.D.A.G en de overgebleven rozetten zat een blaadje van chocola in, maar al met al wel leuk.

13

birgit wat fijn dat je taart zo in de smaak viel. sorry voor mijn late reactie, ik kijk nu pas weer!!!!  maar als jij in zo'n mooi zeepwinkeltje werkt ben je toch best creatief????? lukt het je niet om wat moois te maken voor op je taart??? ik ben ook nog maar in de begin fasae hoor.... maar ik probeer gewoon wat uit! veel plezier nog verder!

14

Hoi Julia, ik werk niet in een mooi zeepwinkeltje, ik heb dat winkeltje zelf gemaakt, zowel het interieur van het winkeltje alswel de webwinkel maar het werd teveel en mag niet meer werken al 19 jaar niet meer maar kan het niet laten, webwinkel is nu naar een vriendin die heeft het overgenomen, ga nu met de taarten hobbyen, en wat mensen om me heen er blij mee maken, verder alleen het huishouden en de kleinkinderen, maar ben een gelukkig mens

15

wat verveeldn dat je de winkel 'weg' moest doen. maar op deze manier blijf je nog een beetje bezig he!!!! wel een drukke hobby ook. vind ik in elke geval met een dochter van bijna 1....