1

Onderwerp: Nou, cupcakes zijn (nog) niet mijn ding!!!

Ik heb dus gisteren mijn eerste cupcakes gemaakt.
Cupcakes had ik natuurlijk wel vaker gemaakt, maar zonder decoratie.

Ik heb de 24 cakejes wel opnieuw moeten bakken omdat ze de eerste keer ingezakt waren, en ze zweefde in de cup.

De 2e keer waren ze tot de bodem goed gebakken al kwamen ze niet goed omhoog.
Ik kon ze dus niet goed plat afsnijden, waardoor het fondant er niet recht op ligt.
Ik heb ze uitgehold en gevuld met botercreme met gekaramelliseerde merinque.
Het deed de smaak niet onder, want ze waren wel super lekker.
O ja en de cupjes lieten ook nog los.

Het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJL4DUI6-D.jpg

Het waren cakejes voor mijn man Tim die 33 werd, in de kleuren van zijn favorite race fiets van het merk Kuota.

En ik had op mijn website nog zo beloofd dat  ik na 17 mei de eerste foto's van cupkakes zou plaatsen. Nou deze dus niet :O

Groetjes
Kim

groetjes,
Kim

2

Re: Nou, cupcakes zijn (nog) niet mijn ding!!!

Ik vind de versiering wel erg leuk.

raar dat cupcakes zo moeilijk zijn. ik baal het meest van loszittende papiertjes.

3

Ik gebruik de papiertjes van de Sligro nu en die bevallen mij super.....
Ik vind het ook hele leuk CC...

4

Leuk gemaakt!!

5

Ik heb er net ook weer gemaakt en ook mij lukt het niet na 3 maal mislukte gewoon morgen weer opnieuw, ik maak ze met het recept van de site hier. maar heb niet meer de beschrijving van mijn hete lucht en/of electrische oven dus misschien oventermometer kopen. want ze moeten er ook veel langer in dan op de site staat vermeld.

Niemand is gelukkig, wees Niemand

Bij mij moesten ze er ook langer in. Er staat dat de oven 180 graden moet zijn, maar mijn oven kan alleen 175 of 200.
Bij 175 zakte ze in bij 200 ging wel goed alleen rezen ze niet hoog genoeg. Ook al had ik de cups voor meer dan de helft gevuld.
Toch maar de kant en klare mix gebruiken.
Iemand daar ervaring mee?

groetjes,
Kim