1

Onderwerp: Help mislukt

Wat kan hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik weet niet wat er allemaal fout gaat. Heb net een nieuwe kenwood patissier en mijn eerste taartje (15cm) is mislukt was niet goed omhoog gekomen en bleef heel compact en deze is zo uit de oven gekomen. Heb ik nu eindelijk het bekleden met marsepein onder de knie lukt het me niet meer om kapsels te bakken.

http://img196.imageshack.us/img196/4755/afbeelding.jpg

Groetjes,
Susan

Groetjes,
Susan

2

Re: Help mislukt

Hij ziet er in de bakvorm toch echt uit alsof hij tot de rand is gekomen :P Verder dan de rand kan hij in ieder geval niet!

Groetjes Laura!

3

ja zie ook niet meteen wat er verkeerd is ?!

Veel liefs Rafaëla

4

ik zie het ook niet eigenlijk. omdraaien, evt. de bodem eraf snijden, en je hebt een prachtige taart toch?!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Omdraaien....dan heb je een hele goede taart....;)
Ik zie niet wat er mis is....

6

Uhm...... ik zie ook het probleem niet!

Groetjes San

7

die van mij zien er meestal zo uit, hoewel....tegenwoordig verhoog ik de vorm met bakpapier en komt ie wel verder omgoog en blijft hij meestal iets platter aan de bovenkant.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

8

prachtig taartje toch?
5 minuten uit de oven, dan storten op een rooster en af laten koelen. eventueel dat kantje er nog afsnijden en je hebt een mooie hoge taart!

9

Misschien komt het op de foto toch anders over. Hij was in de oven nog hoger gekomen en na afloop is hij een stuk ingezakt. Het lijkt wel op een padestoel zo ziet het dakje eruit. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. De ovenkant ziet er mooi glad en breed uit en dan naar onder loopt het een beetje naar binen en dan weer even breed als het bakblik. Het idee van een zandloper. Ik heb geen andere foto's waarop het dan beter te zien is. Ik probeer het nog maar een paar keer ik weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen. Na het storten op het rooster is hji ook nog eens een stuk ingezakt zodat de zijkanten ook niet mooi glad waren wat een pech taart laten we maar hopen dat dit ik het snel onder de knie krijg.

Groetjes,
Susan

Groetjes,
Susan