1

Onderwerp: Aller eerste taart (lachen toe gestaan ;)) met enkele vraagjes

Nou hier komt ie dan mijn aller eerste taart.......

Na 3x mislukte mmf waren mijn witte mm op maar omdat ik niet op wilde geven ben ik nogmaals gaan proberen met de roze en ja hoor het lukte.

Dus toen ben ik maar aan de slag gegaan met roze mmf, vandaar dat ik nu een roze iglo heb, gelukkig was het een proeftaartje en ging het meer om de smaak.

Als vulling had ik bokkenpootvulling en bosvruchten vulling beide erg lekker!

Wat alleen erg jammer is, dat het kapsel erg droog is geworden en tevens erg machtig na een klein stukje zaten we helemaal prop vol :S

Hebben jullie wat tips voor mij?

Alvast bedankt!

Hierbij mijn roze iglo ;)

http://i43.tinypic.com/14nns41.jpg

2 Laatst bewerkt door makatralsy (16-05-2009 21:16)

Re: Aller eerste taart (lachen toe gestaan ;)) met enkele vraagjes

Hoi Nienke,
Op de eerste plaats vind ik het knap dat je je eigen MMF hebt gemaakt, dat heb ik na

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ik vind je roze iglo erg leuk geworden. Ook je pinguin en rozen zijn leuk gelukt.
Ik weet niet wat je als kapsel hebt gebruikt. Ik vind cake erg machtig, maar biscuit deeg zou een stuk luchtiger moeten zijn.
Verder kan het je erg op weg helpen om een keer een basisworkshop te volgen. Daar leer je een hoop handigheidjes om je taart goed te bekleden.
Veel succes ermee!

4

Hoi Nienke,

Ik vind het een bewonderingswaardige eerste poging. Zeker met zelf gemaakte mmf. Dat heb ik mij nog nooit aan gewaagd. Je pinguin vind ik echt heel schattig en je bloemetjes zijn ook erg mooi. Biscuit zou heel luchtig moeten zijn, maar dan moet je het wel zo'n 10 minuten mixen. Verder is tremperen inderdaad een goede optie om het wat minder droog te maken. Dat is niet moeilijk hoor, gewoon een heel klein beetje suikerwater (1:1 koken tot het opgelost is) over de taartlagen sprenkelen. Ook is alle chocolade vulling vrij machtig en zo te zien was je fondantlaag ook best dik, of ligt dat aan mij? Dat kan het ook vrij machtig maken. Heel veel succes met de volgende taart! Ik ben benieuwd.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Bedankt voor jullie reacties

De tip met tremperen ga ik zeker uit proberen.

Ik heb het biscuit gemaakt volgens het recept van deze site en hij zag er ook aardig goed uit en ook de smaak is niet vies ofzo maar gewoon erg droog.

Verder ben ik inderdaad wel van plan om een workshop te gaan volgen lijkt me erg leuk en leerzaam.

Meer tips zijn altijd welkom :D

6

Glamour jij ook bedankt voor de reactie,

Ik heb het inderdaad 10min gemixt en het beslag zag er ook heel luchtig uit maar de smaak was toch wat voller. En de mmf was inderdaad veelste dik dus die zal ik volgende keer zeker een heel stuk dunner maken.

Volgende week zaterdag is de grote dag (dochter 1 jaar) ik hoop zo dat de taart goed gaat lukken.

Alvast bedankt voor alle tips.

7

Heel leuk gemaakt en vind het al knap dat je je aan mmf hebt gewaagd om dat zelf te maken, heb het ook geprobeerd, maar dat eindigde op een drama.

8

zoooo dat ziet er leuk uit hoor voor een eerste...ik vind het knap dat je volgeheouden hebt..... ik heb me er niet aangewaagd om het zelf te maaken en g het ook nooit doen hahahaha
Kom nu al tijd tekort whaaaaaaaaaaahaaaaaa
ben benieuwd naar je taart volgende week...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

9

Hoi Nienke,
Wow, voor je eerste taart ziet het er goed uit hoor! Ik heb mijn eerste twee taartjes ook met MMF gemaakt. Wat een drama! Ik heb nu rolfondant gekocht en dat lijkt al een stuk makkelijker te gebruiken dan MMF (al moet ik er nog een taart mee maken), dus voor mij niet meer het gedoe met bussen poedersuiker. Misschien handig om rolfondant als back-up in huis te hebben? Succes met je volgende taart!

Hij ziet er mooi strak uit!
Maar machtig blijft het en vooral als je laag fondant wat aan de dikke kant is.
Ik heb mijn eerste taarten ook met zelfgemaakte mmf gemaakt. Ik vond dat nog best goed gaan, maar heb toch toen toch eens een klein pakje mmf van de webshop besteld: dat werkt zo fijn, je kunt meteen aan de slag, lekker zacht. Conclusie: ik maak hem nooit meer zelf!

If live gives you lemons, make lemonade!

11

Heel leuk gedaan hoor, een cake wordt ook vaak droger als hij te lang in de oven staat, dus al hij gaar is meteen eruit halen, je kan met een prikker voelen of even boven op voelen als hij terug veert is hij klaar... nogmaals heel erg goed.

12

Ik vind

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

13

Leuk taartje, knap voor je eerste! Aan MMF heb ik me nog niet gewaagd, dapper om daar mee te starten.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

14

Moest alleen al lachen om je openings zin hahaha. ( lachen toegestaan)

Voor een eerste taartje vind ik hem niet eens slecht hoor! Veel mensen wagen zich niet eens aan zelfgemaakte mmf. De iglo zit mooi strak in het velletje. Je pinquin is ook heel goed gelukt.

Groetjes San

15

Nou meid ik vind het knap dat je je aan de zelfgemaakte MMF hebt gewaagd....
Je pinguin vind ik erg leuk geboetseerd.....en de iglo is is ook goed gelukt....
Leuke roosjes heb je gemaakt....
Van iedere taart leer je weer wat zo zijn wij ook allemaal begonnen....;)
Op naar de volgende....oefening baart kunst moet je maar denken....:Y

16

Iedereen echt heel erg bedankt voor alle reacties die geven me toch een hoop vertrouwen om gewoon door te gaan en me niet "uit het veld" te laten slaan.

Ik ben dan ook nog steeds van plan om de taart voor mijn dochter haar verjaardag te gaan maken, maar dan wel met enkele ingredienten van de webshop (zoals kleurstof en fondant) maar ik zit met 1 probleem :( gisteren heb ik helaas geen bestelling kunnen plaatsen in de webshop dus dat zou op zijn vroegst dus pas vandaag en kunnen en dan vraag ik me af of ik het wel optijd binnen zal hebben?
Ik moet het namelijk woensdag in huis hebben aangezien er op donderdag natuurlijk geen post is en ik vrijdag de taart klaar wil hebben.....

Wat denken jullie vanavond bestellen is voor woensdag in huis of gaat dat niet lukken? Ik las volgens mij ook ergens dat er een andere webshop is die een hele snelle levering heeft, welke zou dat zijn? Ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen.

Groet
Nienke

17

Hmmm, ik weet niet of ik het aan zou durven om een bestelling te doen als ik hem woensdag in huis moet hebben. Bij sommige webwinkels kun je het ook ophalen. Maargoed, ik weet niet waar je woont. Ik heb het geluk dat ik vrij dichtbij Wormer en Hoorn woon. Dus ik kan uit 2 winkels kiezen.

Misschien kun je maandag eerst even bellen??

Groetjes San

18

Sann, bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik het er maar op ga "wagen" en heel erg hopen dat ik woensdag in huis heb en dan bel ik maandag gewoon nog even na met de vraag of ze denken dat het gaat lukken.
Helaas heb ik (door werk) niet de mogelijkheid om langs een van die twee winkels te gaan :(

Woon in Hoofddorp dus wat dat betreft zijn die 2 plaatsen wel goed te doen dus de volgende keer zal ik het denk ik wel gewoon ophalen.