1 Laatst bewerkt door Silvia_P (17-05-2009 08:39)

Onderwerp: mijn allereerste taart

Hallo Allemaal...

Bakken deed ik al heel lang maar door jullie site ben ik helemaal aangestoken met het taartenbak-virus! Wat een geweldige creaties staan hier zeg...

Eergister mn eerste bestelling binnen van de webshop en gister aan de slag. Mijn zoon van 2 wilde perse helpen dus echt strak is mn taartje niet geworden maar ik ben wel heel tevreden voor de eerste keer!
http://94.100.114.132/582750001-582800000/582755101-582755200/582755113_5_HHBn.jpeg
Het taartje is gemaakt van biscuitmix met als vulling een laag kersenvlaaivulling en een laag banketbakkersroom, afgesmeerd met botercreme en marsepein als bekleding. De gekleurde mannetjes zijn een knipoog naar onze achternaam.

Ik heb nu al zin om taartje nummer 2 te maken maar dan zonder de hulp van mn zoontje haha

Dankjulliewel voor jullie prachtige creaties die voor mij als inspriratie zijn,
Silvia

Taart is Taart

2

Re: mijn allereerste taart

He! wat een schattig taartje zeg! Leuk gefotografeerd met die wasco's op de voorgrond.

3

wat een mooie taart...en dat voor je eerste? ik heb er inmiddels al 7 gemaakt en nog zijn die lang niet zo strak als die van jou! ;)

4

Oh wow... dankjulliewel!!!

@Irene, in het echt is hij echt heel strak, heb de hele week gelezen op t forum en de how to's en toen vannacht t taartje afgesmeerd en toen de ijskast in en toen nog even met een warm mes erlangs, toen vanochtend marsepein erover, aansmeren en toen met de smoother erover. Dus echt alles zoals hier staat. Misschien lijkt hij strakker doordat de marsepein zwart is haha

Ben echt heeeeel erg trots en zo benieuwd hoe de taart zal smaken!

Zit nu al na te denken over mn volgende taartje. Dan doe ik denk ik dezelfde vulling maar ipv zelfgemaakte botercreme maak ik botercreme met de mix (zonder water) en dan nog een vorm kiezen en waarmee ik m ga versieren. Ik heb alleen nog niet zoveel marsepein kleuren (alleen die die je op de foto ziet), ik wil eerst proberen of ik het wel echt leuk vind voordat ik bakken met geld ga uitgeven maar ik denk dat ik al hopeloos verloren ben aan het taarten bakken.

Gelukkig gaan we volgende maand naar Amerika, dan ga ik goed inslaan;)

Hele fijne zondag allemaal
Silvia

Taart is Taart

5

Silvia_P schreef:

Oh wow... dankjulliewel!!!

Ik heb alleen nog niet zoveel marsepein kleuren (alleen die die je op de foto ziet), ik wil eerst proberen of ik het wel echt leuk vind voordat ik bakken met geld ga uitgeven maar ik denk dat ik al hopeloos verloren ben aan het taarten bakken.

eerst nog even proberen of je het wel leuk vindt.........ha ha ha :lol:.....ja hoor weer een taartverslaafde erbij!!!

Mooie taart! zeker voor een eerste! Die gekleurde mannetjes zijn erg leuk.

maar ik weet zeker dat we er nog veeeel meer van je gaan zien
....eerst nog even uitproberen..............hahahahaha :lol::lol:

6

mmmm, mooie taart, leuke mannetjes....zit al te verzinnen wat je achternaam kan zijn !!!

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

7

ziet er heel leuk uit!

8

Erg leuk! Ziet er goed uit voor een eerste taart!

Groetjes Helma

Heel mooi! Netjes en strak, en nog eens geen verdoezelrandje aan de onderkant!
Knap hoor.

If live gives you lemons, make lemonade!

10

Dankjullie wel.. zoals ik al eerder zijn ben ik er ook megatrots op!

Ik ga denk ik zo al aan mn tweede beginnen.. heb t echt te pakken!!
Wat is dit leuk zeg..

@Goldie, nog een hint:) het is geen nederlandse naam!!!
@Cats, wat betreft dat proberen... klinkt wel als een echte verslaafde he hahaha wat erg.. IK BEN IN DENIAL

Fijne zondag allemaal

Taart is Taart

11

Super en dat voor je eerste....:thumb:
Leuk op de foto gezet....
Op naar de tweede....je hebt het virus te pakken meid....:lol:

12

Ik ben het met de dames hierboven helemaal eens! Voor een eerste taart ziet hij er super goed uit! Die gekleurde mannetjes steken ook heel mooi af tegen het zwarte marsepein. Die wasco krijtjes op de foto, geeft het een heel mooi geheel.

Uhm..... ikke nu ook benieuwd naar je achternaam hihi ;-)

Groetjes San

13

Leuke taart, knap gemaakt voor je eerste! Leuke foto met de Wasco's. Enne, de achternaam is toevallig People?

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

14

haha.. bijna goed Hertje. Mijn achternaam (van mn man gekregen) is Peoples en wij zijn hier met zn 4en. Mijn man en ik en 2 jongetjes, dus 4 figuurtjes op de taart!

Enneh vwb dat virus.. klopt helemaal!!!

Taart is Taart

15

Errug leuk gemaakt!!!  :thumb:

erg leuk gemaakt! ben benieuwd naar je tweede taartje

ik heb een naam gevonden voor mijn nieuwe hobbywinkeltje:
Just Sweet!  keekies