1

Onderwerp: slagroomvulling of wat anders

hallo,

ik ga binnenkort mijn tweede taart maken.
nu wilde ik eerst slagroomvulling doen en de afwerking fondant en marsepein.Maar dit kan dan weer niet in de koelkast anders gaat het zweten.wie heeft ervaringen en tips.mijn dochter is 1 juni jarig.
wil nu waarschijnlijk maar een kersenvulling en een botercreme doen.
hoor graag tips
groetjes monique

2 Laatst bewerkt door Lautje. (17-05-2009 13:21)

Re: slagroomvulling of wat anders

Hoi Monique,

Fondant en marsepein kunnen wel in de koeling hoor, dus daar hoef je je niet druk om te maken! De taart kan wat gaan zweten als je hem uit de koeling haalt, maar dat trekt vanzelf weg en de taart zal niet gaan smelten.
Als je wilt, zou je hem dus prima met slagroom kunnen vullen. Als je hem met slagroom  vult, zou ik wel dijkjes (dus een randje botercreme langs je lagen van cake) spuiten en dan het midden met slagroom vullen, anders zou je slagroom kunnen uitlopen en dan smelt je taart wel :)
Voor tips bij het vullen: http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?FAQ:Vullen
Daar zijn ook tips over het bekleden etc te vinden.

Heel veel succes!

Groetjes Laura!

3

Re: slagroomvulling of wat anders

Je kunt ook botercreme vullen. Als je het met de mix van de webshop maakt is dat echt heel lekker. Dan kan je de andere laag met kersenvlaaivulling (of aardbeienvlaaivulling) doen, dat is echt een lekkere combi!

Slagroom kan inderdaad wel, dan zou ik wel even een dijkje van botercreme spuiten en de taart in een (taart)doos van karton zetten, en als hij uit de koelkast komt even laten drogen, dan is het ook goed.

Mijn website: Presentaart