1

Onderwerp: Wilton botercreme echt veel te zoet

Hallo,

Ik ben hier nieuw en heb gelijk een vraag. Ik heb een aantal van jullie creaties bekeken en ben echt stinkend jaloers, wat zien jullie taarten er super uit!!!!

Nu is mijn vraag. Het valt mij op dat heel veel mensen hier de taarten afwerken met botercreme nu heb ik heb net de cursus Wilton I afgerond en ik vind de botercreme echt veeeeeel te zoet. Mijn eerste taart voor de cursus is dan ook zo de prullebak ingegaan en de anderen zijn iets beter maar nog heel erg zoet. Als smaakstof doe ik expres al citroen maar dat helpt niet veel. Heeft iemand een tip hoe ik het iets minder zoet kan maken. Ik ga straks Wilton 2 doen maar op de taarten de prullebak in te blijven kiepen is ook erg zonde.

Groetjes,

Sisca

Re: Wilton botercreme echt veel te zoet

Wat minder poedersuiker erbij doen.. meer tips heb ik niet.

3

Ik heb mijn eerste ook zo de prullenbak ingekieperd, zo zoet, ieuwwww.

Ik doe nu ook citroenaroma door de bc en vul de taart ook met lemoncurd. Ik moet zeggen, dat is best te pruimen. Zou nog niet voor de gein een bc taart maken, maar met zure vullingen vond ik het wel te doen. Vooral geen vanille aroma door de bc doen.

Ik ga ook Wilton 2 doen bij Ellen. Jij ook en wanneer?

4

Hoi Loes,

Ik denk dat ik hem in het najaar van 2009 ga doen. Ik twijfel nog een beetje. Ik heb gisteren nog een keer een wiltontaart geproefd en ik vind ze echt heeeeel erg vies. Ik vind het wel heel leuk om te doen maar ja, die smaak.

Ik vind de workshops bij Ellen wel heel erg leuk en gezellig, dus als ik niet de Wilton 2 ga doen dan zeker een aantal andere.

Groetjes,

Sisca

5

Minder poedersuiker gebruiken werkt ook heel goed, Ik proef meestal stiekem als hij al op smaak is.
Het is net als je eten op smaak brengen.

6

Je hoeft geen botercreme te gebruiken als vulling. Neem gewoon iets wat je wel lekker vindt. En wilton doet vast een halve cm marsepein en een halve cm fondant over de taarten? Ook voor de gemiddelde hollander niet weg te krijgen. ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik gebruik de creme van de Aveve daar kun je minder suiker bij doen....
Als je van zoet houd doe je er wat meer bij....;)

8

Hoi Sisca, kijk eens op de site van Whimsical Bakehouse. Ze maken daar ook alles met botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Hoi Sisca, je kan ook en mespuntje citroen zuur bij de boter creme doen en hij wordt hier door ook minder zoet, dit doe ik altijd want ik werk voornamelijk met botercreme.

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".