1

Onderwerp: hoe plan je je taart met figuurtjes ???

Met deze nieuwe 'verslaving' moet ik natuurlijk over een half jaartje mijn dochters verjaardagstaart zelf maken ;)
Maar ook in het algemeen zat ik me af te vragen hoe plannen jullie je bak, vul en versier stappen?

Ik wil een ronde taart maken met daarop figuurtjes van een tekenfilm (tijd voor timmy\timmy time) nu zijn er dat nog alveel en het word mijn eerste figuurtjes-taart dus ik ga van de week eens goed snuffelen hoe ik dat moet gaan doen.
En dan oefenen de komende tijd, kijken of het me ook lukt.
De taart bakken en vullen zal 1 avond werk zijn maar het decoreren.....geen idee.
Er komen hier van die fantastische creaties voorbij hoe plannen jullie dat?
Een maand van tevoren beginnen met boetseren?
En waar laat ik de beestjes in de tussentijd, de diepvries of in een zakje in de kast of........

Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie te werk gaan, ook omdat ik nog zo'n tijdsrovende hobby heb als kleding maken dus ik verdeel mijn tijd tussenbeide.
(en dan is er ook nog zoiets als huishouden :D )

allemaal bedankt voor jullie antwoorden

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

2

Re: hoe plan je je taart met figuurtjes ???

De figuurtjes kun je op voorhand maken, lekker de tijd voor nemen, kijken of het lukt, opnieuw kunnen beginnen als je hem zijn hoofd hebt ingeslagen uit frustratie :D. Het vullen en decoreren juist weer zo laat mogelijk. Plannen is trouwens niet een van de beste vaardigheden van taartdoos, nachtbraken dan weer wel.

Je figuurtjes kun je gewoon onder een stolp zetten of in een bakje. Hoeft niet in de koelkast of vriezer, gewoon op kamertemperatuur bewaren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik kan niet plannen. Ik kan me heel lang verheugen op een taart, weet precies hoe hij moet worden en als ik bezig ben wordt hij toch weer heel anders! Gewoon omdat ik denk dat dat dan toch mooier wordt.
Dus voor mij geen planningen en gewoon zien hoe het loopt en dus ook vaak een latertje.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

[MOVE] --> [s]buren[/s] Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag