1

Onderwerp: Eerste (bol) kapsel, met dank aan dit forum! (+ vraagje over vriezer)

Zojuist uit de oven gehaald; mijn aller eerste kapsel.
Vandaag wil ik de iglo-proeftaart maken voor de verjaardag (volgende week) van mijn dochter.

Ik wil het kapsel nu in de vriezer zetten zodat het wat sneller afkoelt en ik hem straks kan gaan vullen maar hoe kan ik dat het beste doen, in de bakvorm? Of gewoon in een plastic zak of huishoudfolie?

Alvast bedankt en hierbij mijn kapsel ;)
(samen met de pinguin die ik gisteren alvast had gemaakt)

http://i42.tinypic.com/27zyidg.jpg

2

Re: Eerste (bol) kapsel, met dank aan dit forum! (+ vraagje over vriezer)

Grappig de veel besproken pinquin (is dit niet degene met Norit?) op de voorgrond.
Ik gooi mijn kapsels nooit in de vriezer, met een uurtje is de taart al koud genoeg. Zeker als het een proeftaartje is voor iegen gebruik. Ik zou gewoon de vullingen gaan maken en fondant/marsepein kleuren, botercreme voor het afsmeren, een kop koffie drinken en dan kan je alweer verder gaan.

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Haha dit is inderdaad de Norit Pinguin maar deze gaan we niet opeten heb ik besloten ;). (Nouja misschien mijn man zijn darmen kunnen dat wel aan :P)

Dan zal ik het kapsel uit de vriezer houden, ook niet in de koelkast? Gewoon zo laten staan voor 1 a 2 uurtjes?

Bedankt voor je tips en tijdens heb bakkie koffie ga ik in de webshop even zwarte marsepein bestellen ;)

4

Kapsels niet in de koelkast zetten, daar worden ze droog van.

Warme dingen nooit in de koelkast of vriezer zetten, dat is niet goed voor de vriezer en het product.

Desnoods even met een vliegenkap voor het open raam zetten :)
Veel plezier!

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!