1

Onderwerp: Vertaart!

Hallo!

Ik ben Suzanne en 23 jaar. Voor mijn ouders 25 jarig huwelijk wilde ik niet zomaar een taart bestellen, maar echt iets bijzonders.
Via een collegatje kwam ik op deze site terecht en besloot ik zelf een taart te maken.
Dit werd het resultaat:

http://94.100.113.83/577500001-577550000/577548501-577548600/577548590_6_Pa_Q.jpeg
http://94.100.115.177/577500001-577550000/577548601-577548700/577548695_6_60d1.jpeg

Op een aantal beginnersfoutjes ( HOE KRIJG IK IN GODSNAAM DIE FONDANT GLAD ) na, vind ik dat hij best goed is gelukt ;)

Een ander resultaat is, dat ik inmiddels hard aan het bedenken ben, hoe mijn volgende taart moet worden en ook zoek ik naar gelegenheden om er meer te maken; echt al een beginnende verslaving zou je dus kunnen zeggen. :D

p.s. Ik moet hier nog even bij zeggen dat ik het idee voor de taart van iemand hier uit de gallerij heb gepikt, maar heb geen idee van wie. SORRY! daarvoor. ( en bedankt! :thumb:

koekenbakker in opleiding!

2

Re: Vertaart!

Hoi Suzanne,
Je durft wel, al meteen zo'n grote stapeltaart te maken, knap hoor.
Heb me zelf gisteren ook pas voorgesteld, dus herken die beginnende verslaving wel, waarschijnlijk zie je nu ook overal bakvormen en reliefjes in.......
Succes verder met deze hobby, ik heb zelf echt al heel veel tips gelezen op deze site, er is echt over alles wel iets te vinden.

Bakgroetjes van Marinka!

3

Knap hoor, starten met een stapeltaart. Heeft die het goed gehouden en wat vonden je ouders ervan?

Vind hem goed gelukt voor een eerste hoor. Botercreme glad strijken en daarna even laten uitharden in de koelkast voor je je fondant erop doet. daarna nog even met de smoother....

Groetjes Marlies

4

Marinka schreef:

Hoi Suzanne,
Je durft wel, al meteen zo'n grote stapeltaart te maken, knap hoor.
Heb me zelf gisteren ook pas voorgesteld, dus herken die beginnende verslaving wel, waarschijnlijk zie je nu ook overal bakvormen en reliefjes in.......
Succes verder met deze hobby, ik heb zelf echt al heel veel tips gelezen op deze site, er is echt over alles wel iets te vinden.

Hoi!

Dat heb ik van meer mensen gehoord ;). Het was ook een grote gok of het wel zou lukken!

De verslavingsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Hoe vaker ik hier kijk, hoe meer ik denk: ooooh! Dat wil ik ook :D

Jij ook heel veel succes en bedankt voor je berichtje!

5

Marlies-d schreef:

Knap hoor, starten met een stapeltaart. Heeft die het goed gehouden en wat vonden je ouders ervan?

Vind hem goed gelukt voor een eerste hoor. Botercreme glad strijken en daarna even laten uitharden in de koelkast voor je je fondant erop doet. daarna nog even met de smoother....

Hoi Marlies,

ik zag hier ergens een prachtige taart, en waarom zou je makkelijk beginnen als het ook moeilijk kan ;).
Zoals hij op de foto staat, is hij ook aangesneden! Moet alleen voor de volgende keer iets anders bedenken om de stapels op elkaar te laten rusten. Had nu papieren rietjes gebruikt, maar die werden natuurlijk zacht door de vulling.

M'n ouders vonden het geweldig. Dit was hun eerste offici