1

Onderwerp: snel hulp please

ik had gisteren een kilo marsepein van de shop hier en een kilo mmf gemixt..(doe dit vaker) zodat ik vandaag aan de slag kon.... heb net heel de tijd staan kneden...maar de lap breekt steeds als ik hem oppak en is steeds aan het scheuren...heb dit nog niet eerder gehad...wat is de oplossing?????????????????
heb hem al ff in de magnetron gehad maar nog steeds geen resultaat..
ik denk dat ik maar ff opnieuw wat ga mengen....
bal ervan want dit is precies de kleur die ik wilde
dus wie heeft de gouden tip?????

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: snel hulp please

Crisco doorheen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

zaten me handen vol mee..maar ga het ff proberen
thanks
meer suggesties???

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

nope..de consistency (sorry ken het nederlandse woord niet) veandert wel iets..maar met uitrollen nog vol met scheurtjes en het is niet op te pakken..snif snif

5

Hm... balen. Ben ik nu onderstussen te laat als ik zeg: uitrollen, dan poedersuiker erover heen strooien en dat inwrijven? Soms lukt het dan juist als het droger is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

sorry dat moet de volgende keer dan maar hahaha... heb gauw wat nieuwe gekleurd..deze keer alleen marsepein...
is gelukt hoor...
maar ga je tip zeker proberen...
snap er echt niks van..want ik heb het al vaak zo gedaan en nooit no problemos!!
groetjes en bedankt voor het meedenken

7

conny4u schreef:

nope..de consistency (sorry ken het nederlandse woord niet) veandert wel iets..maar met uitrollen nog vol met scheurtjes en het is niet op te pakken..snif snif

Nederlands voor consistency is consistentie. Dus prima te lezen voor ons hoor! ;)
En balen van je 2 kilo joh. Misschien kan je er nog wat van boetseren of er kleine taartjes (cc's?) mee bekleden?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Mirjam5 schreef:
conny4u schreef:

Nederlands voor consistency is consistentie. Dus prima te lezen voor ons hoor! ;)
En balen van je 2 kilo joh. Misschien kan je er nog wat van boetseren of er kleine taartjes (cc's?) mee bekleden?

hihi thanks....
ja hoor ga het ook zeker gebruiken....heb het wel op de taart kunnen gebruiken voor de kleinere details...

9

Oh Conny ook ik heb dat 1x gehad !!'
Alleen bij mij zat er op een gegeven moment al bc aan dus kon het zonder pardon de kliko ingooien :(

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

10

Wat ik dan altijd doe is wat gumpowder er door gooien van wilton dan wordt hij wat elasisher.