1

Onderwerp: kan hij er mee door?

Mijn eerste stapeltje... Hij is voor een vriend en moest vooral niet te vrouwelijk zijn en geen pasteltintjes enzo. Hij wilde ook nog een klein taartje extra erbij.
Qua uiterlijk ben ik op zich wel tevreden. Had er alleen nog witte sliertjes bij gewild maar kreeg die niet door de sugargun...
Ook baal ik er een beetje van dat hij uitgezakt is... Iemand tips daarvoor? Toch in de koelkast houden? De vullingen zijn geen dikke lagen maar toch komen ze er tussen uit aan de zijkant...

Wat denken jullie, kan ik hem zo afgeven aan de jarige job? ;-)

De onderste is gevuld met botercreme en 4 vruchtenjam en bbr met 4 vruchtenjam.
De bovenste en het kleine taartje is chocobiscuit met chocobotercreme en bbr met aarbeienjam.

http://i44.tinypic.com/2ykympd.jpg
http://i43.tinypic.com/119nepy.jpg

2

Re: kan hij er mee door?

Heel mooi gemaakt hoor!

3

Prachtige kleuren combinatie. die kun je zeker afgeven, en met trots, ziet er erg leuk uit. Heb je wel dijkjes eerst gemaakt voordat je het gevuld heb?

4

Misschien kun je de zijkanten nog wat met de smoother bewerken? De vulling wat terugdrukken bedoel ik.
Maar voor de rest vind ik het een echte mannetaart hoor!

5

Echte mannentaart vind ik het!! Enne natuurlijk kun je het geven aan de jarige job, die zullen het waarschijnlijk niet eens zien!!
Heb je inderdaad dijkjes gemaakt, iets van de rand van de taart af, dan kun je de taartlagen altijd wat aandrukken en krijg je zo stabiele lagen waar de vulling ook vrij vast van ligt.
Zou er nu niets meer aan doen hoor... voor het geval er iets gaat scheuren of wat dan ook....

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

ik had idd wel dijkjes gemaakt bij de banketbakkersroom. Maar vd mix vd webshop. Had ik dat beter met 1:1 botercreme kunnen doen? Die had ik wel voor het eerst gemaakt om af te smeren. Maar vond dat ook helemaal niet fijn werken. Had ook een poging gedaan voor meringue botercreme. Die was wel super lekker. Maar de muts had klontjes van het eiwitpoeder. Dus niet geschikt voor een taart voor iemand anders.
Ik blijf er nu ook af hoor. En voor de zekerheid staat hij gewoon in de koelkast. Ga hem rond 2 uur brengen dus ben benieuwd.

7

Allereerst vind ik het een hartstikke leuke taart, en je kunt hem met een gerust hart brengen hij is h

Groetjes Laura!

8

Tuurlijk! Ik vind 'm erg leuk. Ik kreeg eerder ook via Lara een goede tip ;) en die heeft prima gewerkt :thumb:.

Groetje,
Toetje

9

toetje, jij bedoelt de dijkjes?
Maar moet je die dan ook met 1:1 doen? dat is toch niet lekker?

Lautje het is bbr met water aangemaakt. De luie versie haha.

Bedankt dames!

10

Super mooie kleuren combi, errug leuk gemaakt!! :thumb:

11

sanz schreef:

toetje, jij bedoelt de dijkjes?
Maar moet je die dan ook met 1:1 doen? dat is toch niet lekker?

Lautje het is bbr met water aangemaakt. De luie versie haha.

Bedankt dames!

Die moet evengoed in de koeling :)

Groetjes Laura!

12

Heel mooi gedaan hoor!

Er schijnt altijd wel ergens de zon

13

Nou ik wil hem wel hebben hoor ;)
Je kunt hem met een gerust hart afgeven!

Groetjes Notje

14

Kan prima hoor. Vind hem verder mooi strak. Hoe heb je die letters zo gekregen?

Groetjes Marlies

15

Marlies, alles is met de sugargun gedaan :-). haha heb mijn geld er nu al uit. Echt een superding. De cijfers op de witte plaatjes zijn van het kleinste gaatje.

Nou gisteravond goede reacties dus ikke helemaal blij. Beide smaken waren errug lekker.

groetjes Sandra

16

heel erg leuk!

groetjes José

17

Even wachten voor mij dus tot het belastinggeld binnen is (ze zijn al bij de B) en dan kan ik er een bestellen en ook zulke mooie cijfers gaan maken.

Groetjes Marlies

18

Heel leuk gedaan hoor.