Onderwerp: Bruidstaart met hoge verwachtingen (en koninklijk tintje)
Ik heb al heel lang geen taart meer "geshowd" Maar dit keer vond ik toch wel weer eens leuk want er zit wel een leuk verhaal achter.
De juf van mijn dochter trouwde en zij vroeg mij een bruidstaart te maken voor de kinderen van de klas en voor alle daggasten die zij zouden hebben. Het bruidspaar zou naar school komen en daar zouden zij de taart aansnijden en de kinderen en gasten van het bruidspaar zouden dan bruidstaart eten.
Heel erg leuk..... maar wat wil het verhaal, de bruidegom is zelf patissier en is dus heel wat gewend. En zijn baas maakt altijd de verjaardagstaarten van "onze"prinsesjes Amalia, Alexia en Ariane. Dus je begrijpt dat de lat voor mij hoog lag en ik zei ook tegen hem: Ik hoop dat ik aan je verwachtingen kan voldoen. Maar ik voelde me natuurlijk wel vereerd dat ze het aandurfden mij de opdracht te geven.
De taart moest wit worden met veel felle kleurtjes. Ik heb wat ontwerpjes gemaakt met photoshop en daar hebben ze er 1 uitgekozen.
De dag zelf.. Ze vonden de taart geweldig, ook de bruidegom. Wat voor mij natuurlijk het grootste compliment was.
Maar ook de kinderen, de gasten van het bruidspaar, alle ouders en leerkrachten die op school waren en de taart gezien hebben vonden em heel mooi.
Ik hoorde later dat het het gesprek van de dag was op school.
Ik heb er ook alweer een nieuwe opdracht voor een communietaart aan over gehouden.
De onderste taart op verzoek gevuld met botercreme en huisgemaakte jam van gepureerde aardbeien. De bovenste met frambozenmousse.
Verder had ik nog 25 bijpassende cupcakes gemaakt.
Sorry voor het lange verhaal, maar hier dan eindelijk de foto's.
Groetjes Jolanda

http://www.makingcake.mijnalbums.nl/