1

Onderwerp: Niet droge maar toch licht biscuit recept gezocht!

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik begin inmiddels een beetje radeloos te worden. Ga al over 6 weken trouwen en heb nog steeds niet het perfecte biscuit gevonden voor mijn bruidstaart!!
Heb al diverse recepten geprobeerd maar ze zijn of te zoet of te droog. Ik wil geen cake want dat is zo zwaar maar heb het biscuit van Lady Sharon gebruikt en dat werd als te droog bevonden. Het biscuit recept uit het kookboek bij de kitchen aid is te zoet en te merengue achtig en een anders biscuit deeg met een beetje boter mislukte telkens.

Ik ben dus op zoek naar een licht biscuit dat niet droog is. Liever geen mix.
Anders moet ik maar gaan tremperen ofzo maar ik wil liever een biscuit dat perfect is.

Alvast bedankt!!

2 Laatst bewerkt door Valy (15-05-2009 12:54)

Re: Niet droge maar toch licht biscuit recept gezocht!

Waarom geen mix? Die van die webshop hier is echt heel lekker hoor!

Je zou ook eens een beetje olie aan het beslag kunnen toevoegen.. tegen de droogheid.

3

Helemaal met Valy eens...

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

4

De mix van de hebshop is heerlijk!!! En als je toch graag zelf biscuit wilt maken is tremperen de enige oplossing.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ik heb het volgende recept, is luchtig, lekker en hoef je ook niet te tremperen!
100 suiker
100 bloem
200 ei

ei met suiker au bain marie doorroeren tot kamertemp. Dan op hoogste stand opkloppen, ongeveer 10 min. Als het goed is komt het mengsel heel hoog en luchtig! dan nog 1 minuut op halve kracht om luchtbelletjes te verwijderen
daarna de bloem er in delen voorzichtig maar met ferme kracht doorheen spatelen en dan bakken, afhankelijk van je vorm, maar 20 a 30 min op 180 is meestal genoeg.
Ben benieuwd of het voor jou ook een goed recept is! succes!

groetjes,
Marije

6

Ik "zweer" bij het volgende recept (door de gesmolten boter niet droog!):

4 eieren (S-M)
125 gr suiker
125 gr bloem
25 gr gesmolten roomboter
snufje zout

Eieren in bak met warm water, dan mixen met de suiker (ong 10 min) en zout tot stevige lichte massa. Dan bloem erin spatelen, op het laatst voorzichtig de boter erdoor roeren. Gelijk storten in bakblik en ongeveer 25 min op 175 graden.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

lilo schreef:

4 eieren (S-M)
125 gr suiker
125 gr bloem
snufje zout

Eieren in bak met warm water, dan mixen met de suiker (ong 10 min) en zout tot stevige lichte massa. Dan bloem erin spatelen, op het laatst voorzichtig de boter erdoor roeren. Gelijk storten in bakblik en ongeveer 25 min op 175 graden.

Voor welke maat is dit recept?

8

Wat ik even wilde opmerken: een biscuit wordt droog wanneer je deze te lang in de oven laat bakken. Dus niet te lang er in laten; zodra de biscuit gaar is eruit halen!

9

En ik zweer bij tremperen  ;) !

Groet, Jolanda

10 Laatst bewerkt door lilo (16-05-2009 09:36)

evelien1001 schreef:
lilo schreef:

4 eieren (S-M)
125 gr suiker
125 gr bloem
snufje zout

Voor welke maat is dit recept?

Volgens het receptenboekje voor 24 cm, maar dan is ie vrij laag. Ik gebruik deze voor 20 cm. En dan voor 24/25 op basis van 6 eieren. Voor 30 cm 10 eieren.

O en net als Jolanda hierboven ben ik ook trempeerder! Maakt het alleen maar lekkerder, zeker met een lekker likeurtje of ander smaakje door je suikersiroop!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

Het is inderdaad wat jol zegt de recepten zijn wel goed, je moet alleen de biscuit er op tijd uit halen.
Want te lang in de oven droogt hij uit.
succes met zoeken.

12

Hartstikke bedankt allemaal! Ik ga donderdag denk ik maar een paar kapsels bakken!
Als jullie tremperen, tremperen jullie dan met suikerstroop of met wat anders??