1

Onderwerp: Vulling

Hoi Meiden en Heren,

Een klant wil graag in haar Communietaart een laag citroentaart van jaaa het meeste besproken Mona toetje op dit forum.....
Wat zouden jullie als andere vulling erbij doen???
Ik dacht zelf aan een laag lemon curd...maar word het dan niet te zuur??

Bedankt alvast voor jullie tips....

2

Re: Vulling

Chocoladevulling misschien. Twee keer lemon lijkt mij ook wat zuur.

3

Chocoladevulling misschien? Twee keer lemon lijkt mij ook wat zuur.

4

Nee joh....lemon curd er bij is juist s

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Met lemon curd is het lekker fris en dus niet te zuur imo, maar het ligt ook aan eigen smaak ;)

6

Doe je die dan gewoon als jam smeren of doe je er mascopone door???

7

marliesb schreef:

Doe je die dan gewoon als jam smeren of doe je er mascopone door???

kan allbei, net waar je zin in hebt. 'als jam' is wat frisser en met mascapone wat romiger. icm mona-toetje zou ik voor 'als jam' gaan...

succes en ben benieuwd naar de taart!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

8

In combi met lemon curd is dan mijn absolute favo.

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

9

Dank je wel voor de tips.....
Ik ga voor lemond curd.....citroenvla van Mona.....:P

10

Ik zie het heel vaak in jullie berichtjes, 1 vulling combineren met een 2de vulling.
Ik doe meestal maar 1 vulling????. Snijden jullie het kapsel dan 2keer door of doen jullie de vulling op elkaar?

Zoals jullie wel merken ben ik net begonnen met het vullen van taarten op deze manier en weet er nog niet veel van, sorry.

Groetjes,

Sisca

11

ik snijd het kapsel altijd twee keer door. dus in 3 stukken. Meestan vul ik dan met twee verschillende vullingen maar soms ook met 1 vulling verdeeld over de twee lagen.

12

Ik snij het kapsel ook 2 keer door en soms als het een hele hoge is zelfs 3 keer....
Ik gebruik dan 1 hoofdvulling en daarbij jam of ja nu in de communietaart
lemon curd op de andere lagen...

13

Ik snij hem vaak 2 tot 3 keer door (vaker drie keer, ik heb liever meer vulling dan cake  biscuit :P), en dan heb ik 1 of 2 hoofdvullingen + een jam en die herhaal ik dan per laag.

Groetjes Laura!

14

meiden wat is Lemon Curd? hier vanmorgen citroen kwark gekocht van Mona maar geen idee wat Lemon Curd is waar jullie het over hebben... of wat is nog meer lekker met dit toetje van Mona?

15

Het is een soort citroenjam en die krijg je bij AH.....

16

thanks morgen even naar AH.. iemand nog meer suggesties met dit toetje?

17

Lemon curd is ook super makkelijk zelf te maken. Het recept staat op tartacadabra (samen met veel te veel ander lekkers :))

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

18

misschien nog een hele stomme vraag maar kun je als de taart gevuld is met citroentoetje en lemoncurd en afgewerkt is met marsepein deze dan wel nog invriezen? dit ivm een taartje wat ik dit weekend wil maken echter pas eind van de week wil serveren als verrassing voor mijn logees.. blijft dat toetje en jam goed ingevroren?

19

Ja waarom niet...andere mona toetjes met jam kun je toch ook invriezen.....