1

Onderwerp: gouden tip gevraagd first imression pareldinggevalletje

Om uit mijn first impression pareldinggevalletje een rits met parels te krijgen in plaats van hompjes fondant.
Mijn tylose is op en trachantgom kan ik niet gebruiken ivm notensporen :S
Hij heeft net 10 minuten in de koelkast gelegen en nog plakt het aan de mould en komen alleen maar plukjes fondant uit :S :S

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: gouden tip gevraagd first imression pareldinggevalletje

Wat je moet doen is eerst een rolletje maken van je fondant en dat erop leggen. Dan met je flute/veintooltje dat rolletje in de vorm duwen. Wel even de tijd voor nemen en netjes de restjes aan de bovenkant induwen of afsnijden (met knife-tooltje of zo). Daarna niet in de koelkast maar in de vriezer! Kwartierjte is genoeg, dan leg je hem ondersteboven en trek je zo de vorm omhoog.

Tadaaaa! En klaar is Klara - of Pluun, in dit geval :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

t/m het afsnijden ging het goed........het eruit pulken niet meer :lol:

Klara gaat dus nu maar beginnen met 1.50 meter parelketting te maken :S

4

Pulken na de vriezer is echt niet nodig hoor :nooo Dan wopt-ie er z

5

Als je veel nodig hebt, word je niet blij van wachten op de vriezer. Het lukt zelfs mij zonder koeling! Ondersteboven afrollen. Dan druk je vaak de eerste 2-3 plat, maar die snij ik er dan wel vanaf. Ik weet, dat Caroline ook meters parelsnoer heeft afgerold achter elkaar, zonder het eerst in de vriezer te stoppen.

Groet, Jolanda

6

regalice

7

nie goe?

8

Wat gek, bij mij komt ie er altijd heel makkelijk uit, ik heb hem laatst met de fondant van Bakels gedaan, zo'n emmer. Inderdaad eerst een rolletje maken, dan er goed in drukken en aandrukken. Ik druk hem altijd met m'n smoother aan. Daarna met een scherp mesje het overtollige eraf snijden, dit klinkt enger dan het is.

Vervolgens draai ik de mat om en ik heb sinds kort een truc ontdekt; als je hem horizontaal voor je ziet dan hou ik de linker kant om hoog en met min wijsvinger 'volg' ik aan de achterkant de parelrij. Hij floept er dan z

9

uiteindelijk mijn eigen gouden tip gevonden..............vingertje crisco door de mal halen en dan rits ik m idd op zijn kop eruit

Moet nog wel ff oefenen want van de 7 strengen zijn er maar 3 helemaal heel, maar die 7 strengen lagen wel binnen 10 minuten op tafel :D

10

zie je..........oefening baart kunst;)
ik doe hem ook niet altijd meer in de vriezer..ze komen erzo uit mooi en rond!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

11

Even tussendoor nog (heb je niet meer nodig, maar goed ')) : regelice is goe' :Y :)
Super dat het lukt nu!

12

http://www.youtube.com/watch?gl=NL& … _3__KwnXQ0
dit filmpje heb ik ooit hier gezien,en dat heeft mij goed geholpen
succes

13

t is alleen jammer dat ik ze ff opzij gelegd had en dat toen alles brak en ik nu dus een hele hand vol losse bolletjes weggeknikkerd heb :S

Maar goed, ik ga er vanuit dat ik vanavond in 10 minuten weer nieuwe gemaakt heb :D :D