Onderwerp: In de knoop met aantal stukjes..
Ik had een "bestelling" voor mijn tante, die wou een taart voor tien personen (dat was deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=55095 ).
Nu was deze taart 22cm rond en ongeveer 8
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » In de knoop met aantal stukjes..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik had een "bestelling" voor mijn tante, die wou een taart voor tien personen (dat was deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=55095 ).
Nu was deze taart 22cm rond en ongeveer 8
ik zou haar gewoon even bellen wat ze nu precies bedoelt..... de taart van J. iets groter zodat het genoeg is voor 14 personen of nog groter zodat ze 14 grote stukken hebben. Hier eten we met 10 personen van een 20 cm taart en vinden dat precies lekker van grootte. Met progresstaart is dat echter veeeeeeeeeeeeels te klein trouwens hahahaha. enniewee, ff bellen lijkt me.
Als het een rechthoekige moet worden en het is voor 14 personen worden je stukken met 30*20 heeeel groot; 6*7 cm en dat lijkt mij zelfs overdreven. voor een stapeltje lijkt mij 20 cm rond dan op een 20 vierkant wel aardig, is trouwens nog veuls te groot......
Suc6 ermee!
Ik had het misschien niet zo duidelijk verwoord: de taart van haar zoon was voor tien personen en vond ze te klein.
De taart van haar dochter is voor 14 personen en daar ging mijn vraag over.
Al erg bedankt van je reactie!
Als het een rechthoekige moet worden en het is voor 14 personen worden je stukken met 30*20 heeeel groot; 6*7 cm en dat lijkt mij zelfs overdreven. voor een stapeltje lijkt mij 20 cm rond dan op een 20 vierkant wel aardig, is trouwens nog veuls te groot......
Suc6 ermee!
Had ik al gezegd dat het overdreven grote eters zijn
De kinderen (15 en 8) hebben dan ook serieus overgewicht..
Ik zou het gewoon erg vinden moesten ze deze keer ook te weinig stukjes hebben.
Let je wel op de prijs???
Ik heb nl ook wel ns een klant gehad die ipv 20 stukken maar krap aan 16 stukken uit een taart haalde. Ik heb toen tegen haar gezegd dat als je weet dat jouw familie/vrienden grote eters zijn, je dan dus extra moet bestellen. En andersom natuurlijk...
Mijn visie is dat het niet mijn probleem is dat ze zo veel eten...
Het ligt er denk ik ook aan hoe hoog de taart wordt. Als je taart 10 cm hoog is, kan je veel smalleren stukjes snijden als van een taart van 7 cm hoog. Ik reken 14-16 personen uit een taart van 25 cm en ze hebben altijd over.
Mijn taarten worden inderdaad wel erg hoog, rijzen meestal de bakpan uit en dan nog twee lagen vulling.....
Gezien bovenstaande reacties ben ik misschien te zuinig? Is niet aan mijn omvang te merken Die 20*30 zal dus wel uitkomen.
Suc6 ermee en ben benieuwd naar je resultaat
In Belgi
Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Ik ga uit voor een taart van 24 cm van 10 stukken.
Waar ga je vanuit voor een rechthoek. Geloof dat 5 bij 5 cm standaard is toch?
Dan zou 20 bij 30 voor 24 man zijn. Ook als het grote eters zijn en ze 5 bij 6 snijden heb je nog 20 stukken. Alleen als ze 5 bij 7 zou snijden heb je aan deze vorm voor 16 man dus dat komt het dichtste bij. Wel erg veel dus. Maar goed, haar keuze en haar geld he? Zou haar dit gewoon even voorleggen en vragen hoe groot ze haar stukjes wil hebben.
Tja hier hetzelfde probleem.Moet voor morgen een taart maken voor 8 a 10 personen. Heb de vorm van 20 cm gebruikt, volgens de tabel moeten daar 11 stukjes uit kunnen. Nu heb ik hem gebakken en begin ik te twijfelen,het lijkt erg weinig. Denk dat ik een nieuwe bak van 24 cm zit ik altijd goed.
Oooo, ik ga hier ook zo van twijfelen. Wij zijn ook geen hele grote eters, maar volgens mij is dat dus ook ervaring.
Volgens mij zien mensen de hoogte van de taart niet echt. Ze snijden de bovenkant aan. En letten dan op hoe breed het stukje is. En dan zitten mensen ineens vol, en laten de taart staan omdat hij zo machtig is . Balen maar als ze vaker zo'n taart krijgen/kopen dan gaan ze kleiner snijden (mijn ervaring dus).
ik gebruik de 20 cm voor 10 personen en heb nog nooit gehoord dat ze te kort kwamen...maar ben ook altijd wel bang dat het niet genoeg is...dus zorg altijd dat het ruim voldoende is of maak er wat extra cc's bij....
mijn taarten zijn ook wel hoof metd e vullingen erbij en zeg ook altijd dat ze dun moeten snijden want dat het een andere soort taart is dan een slagroom taart of een vlaai!!! veel machtiger..
Ik ga uit voor een taart van 24 cm van 10 stukken.
Waar ga je vanuit voor een rechthoek. Geloof dat 5 bij 5 cm standaard is toch?
Dan zou 20 bij 30 voor 24 man zijn. Ook als het grote eters zijn en ze 5 bij 6 snijden heb je nog 20 stukken. Alleen als ze 5 bij 7 zou snijden heb je aan deze vorm voor 16 man dus dat komt het dichtste bij. Wel erg veel dus. Maar goed, haar keuze en haar geld he? Zou haar dit gewoon even voorleggen en vragen hoe groot ze haar stukjes wil hebben.
heb even niet zon zin om nu wiskundig bezig te zijn, maar als jij uitgaat van 5x5cm dan klopt het dus niet dat je maar 10stukken uit een 24cm haalt.
Ik heb het allemaal in een schemaatje staan; 24cm rond heeft een oppervlakte van (afgerond) 452 cm. Een stukje van 5x5 heeft een oppervlakte van 25cm. 452 / 25 = 18 stukjes.
Ga je wat groter zitten, dus 6x6 (en da's best een stuk taart ) zit je op ruim 12 stukjes. De tabellen links zijn gebaseerd op het gemiddelde trouwens, +2 of - 2 is normaal.
Als ik een van 20cm bak, denk ik ook vaak, dit is toch veel te klein voor 10 personen.. ben altijd bang om te weinig te hebben.
Ze gaan waarschijnlijk voor aarbeicr
wij eten van een 24cm biscuit met 8-12 mensen (afhankelijk van of je een of twee stukken wil)
Wij halen uit een taart van 15 cm 8-10 stukjes en uit 20 cm 12-15 stukjes. Bij ons hoeft een taart geen maaltijd te zijn maar gewoon voor de lekker. En dit soort taarten zijn toch altijd een stuk machtiger dan gewoon een Hema slagroomtaart of een vlaai. En ook met een slagroomtaart of vlaai vind ik vaak dat men de punten te groot snijdt. Dus doe mij maar een klein stukje, dan kan ik altijd eventueel voor een tweede ronde.
Ik ben het eens met de stelling dat je als je weet dat je met grote eters hebt te maken, je dan zelf voor meer personen moet bestellen. Tsja, en dat wordt dan dus ook een duurdere taart. Want 1 portie taart voor een grote eter, is hetzelfde al 2 stukken voor een 'normale' eter!
Je kan ook van te voren aangeven hoe groot een portie taart van dit soort taarten is, en/of er een snijschema bijleveren.
Bovendien denk ik dat het ook een verkapt compliment is voor de smaak van je taart!
Wij roepen thuis altijd als iets erg lekker is, en je bord is al leeg.....'Sorry, was veel te klein/weinig. Ik heb het niet kunnen proeven.'
Om daarna nog eens op te scheppen.
Succes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » In de knoop met aantal stukjes..