Re: Filmpje over de tafel van Achtien
slagroom met marsepein gaat prima, en allereerst gaat het glimmen en daarna gaat dat weg. super leuke taart!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Het wereld wijde web » Filmpje over de tafel van Achtien
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
slagroom met marsepein gaat prima, en allereerst gaat het glimmen en daarna gaat dat weg. super leuke taart!
voor de geinteresseerden... ik zag dat ze bij broese aan de oude gracht , naast de bieb, donderdag 14mei een decoratie presentatie geeft ter promotie van haar boek. om 19.30 begint het
haar slagrom is volgens mij gewoon wat verder doorgeklopt
mischien is het ook een verschil dat de marsepein laag aardig dik is
ik werk niet graag met marsepein maar ik heb 1 keer een taartje gemaakt met fondant en afgesmeerd met slagroom gewoon om te proberen
en dat is echt geen aanrader
voor de geinteresseerden... ik zag dat ze bij broese aan de oude gracht , naast de bieb, donderdag 14mei een decoratie presentatie geeft ter promotie van haar boek. om 19.30 begint het
Laat ik nou donderdag net in Utrecht moeten zijn. Mijn man eens lief aankijken of hij me daar wil afzetten (nee, niet voor de deur, ik weet het).
ooit heb ik er een workshop gehad, afgesmeerd met abrikozenjam en gevuld met 'plantaardige slagroom' zoals het toen genoemd werd. Na bekleden bestrijken met water om te laten plakken van versieringen. Na afloop een laagje eiwit erover om te laten glimmen.
Ze schrijft ook als antwoord dat het alternatief voor slagroom bij haar te koop is toch. Ze staat erg open voor vragen en is gul met adviezen en heeft een klein maar fijn assortiment.
Dag,idd een mooi fimpjes anders
Haar winkeltje ziet er wel mooi uit,maar biscuit-cake,wat is dat eigenlijk dan?
haar slagrom is volgens mij gewoon wat verder doorgeklopt
Dat lijkt me niet, want dan wordt de slagroom boter met heel veel vochtdruppeltjes erin! (nog slechter voor je marsepein!)
Misschien dat ze dan toch wat vettere slagroom gebruikt? Hoewel in de bakkerij waar ik werk ook wel eens taarten met (gewone, 35%) slagroom worden afgesmeerd en bekleed met marsepein! En zo'n dun laagje als zij had (je zag het kapsel er doorheen) maakt dan volgens mij niet uit. Ik denk dat het vooral aan de hoeveelheid suiker in je marsepein ligt (bij rolfondant hoef je immers niet met slagroom aan te komen!).
Volgens mij zijn glimmende taarten een kwestie van smaak! In de bakkerij wordt soms cacaoboter op marsepein gesprayd, j
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Het wereld wijde web » Filmpje over de tafel van Achtien