1

Onderwerp: Taart nummer 2 (de eerste zonder mijn juf! ;-) )

Ik krijg de fondant nog steeds niet goed scheur en plooien vrij om de taart heen... :-( Maar volgens mijn juf (Harmien ;-) ) ben ik veeeeeeeeeeeeel te ongeduldig... Dus vandaag heeeeeeel geduldig mijn best gedaan, maar het was niet gelukt.. Ik rol de fondant ook dun uit, anders vind ik het echt niet lekker. Maar goed. Ik blijf oefenen. Deze taart is voor morgen en ik moet er twee maken, dus morgen nog 1! Tips zijn welkom!

http://i10.photobucket.com/albums/a141/marionmulder/16-1.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a141/marionmulder/17-1.jpg

2

Re: Taart nummer 2 (de eerste zonder mijn juf! ;-) )

Nou, vind het er helemaal niet zo dramatisch uitzien hoor. Ik rol liever ook te dun uit, omdat ik dat lekkerder vind, dan maar niet super strak, maar ziet er goed uit!

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

3

voor een 2e vind ik hem al heel goed strak hoor ;)
ik heb 2 tips voor je:
1. doe het water niet op de taart maar op de achterkant van de bloemetjes. zo zie je nooit watervlekjes op de taart zelf.
2. misschien een iets bredere platte rand om de taart heen zodat je de vouwtjes weg kan werken/verdoezelen.
succes het gaat vast en zeker steeds beter worden.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Toch een hele mooie taart hoor!!!

Wat ik erg handig vind is een bakmat met de maten erop. Zo'n eentje van wilton of tupperware. De hoeveelheid fondant pakken die je nodig hebt en het desbetreffende rondje goed bedekken. Zo voorkom je dat je hele grote dunne lappen uitrolt, omdat misschien bang bent dat het niet om je taart past. Tenminste zo werkt het bij mij. :o

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

5

Mooie kleurencombi, en idd mijn tips zijn ook: zie Kwebbel.

6

Dank u dank u voor de tips!!!!

Ik heb ook bewust geen bredere platte fondant rand om de bodem gedaan omdat je dan t

7

en ow ja: ik heb de taart gevuld met aardbeien vlaaivulling en monchoubavarois

8

Nicolet schreef:

Wat ik erg handig vind is een bakmat met de maten erop. Zo'n eentje van wilton of tupperware. De hoeveelheid fondant pakken die je nodig hebt en het desbetreffende rondje goed bedekken. Zo voorkom je dat je hele grote dunne lappen uitrolt, omdat misschien bang bent dat het niet om je taart past. Tenminste zo werkt het bij mij. :o

Heey... is die hier in de shop te koop?

9

Wel een mooie kleur blauw,en toch niet te dun uitrollen,verders is hij leuk.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

10

Marion schreef:
Nicolet schreef:

Heey... is die hier in de shop te koop?

Die is in de shop te koop, maar ik vind het mijn grootste miskoop. Marsepein blijft plakken, dus moet je allerlei hulpmiddelen gebruiken. Gewoon een cm erbij houden, werkt hetzelfde: doorsnee + hoogte van de zijkanten optellen en die breedte moet je uitrollen.

Ik vind de taart er wel mooi uitzien hoor, alleen jammer van de onderrand. Ik ben ook van de dunne bekleding (liefst marspein). Tips van Kwebbel sluit ik me bij aan en tijdens het bekleden de onderkant steeds blijven optillen en zo de plooitjes wegwrijven. Met veel geduld dus ;)

Groet, Jolanda

11

Ja dat heb ik dus ook steeds gedaan, maar ik blijf die rottige plooitjes houden. Maar goed, ik moet gewoon nog heeeeeeeeeeeeeeel veel oefenen!

12

Sjonge wat een plooien :P

Ik vind het een erg goed gelukte taart, op de miniplooitjes na is ie gewoon superstrak!!!

13 Laatst bewerkt door Marion (14-05-2009 19:22)

Harmien schreef:

Sjonge wat een plooien :P

ik hou ook van jou

14 Laatst bewerkt door Sannn (14-05-2009 20:35)

Ik vind het voor een 2e taartje erg mooi gelukt hoor! Een randje zoals Kwebbel zijn zou inderdaad een optie kunnen zijn. Aan de andere kant het blijft handwerk hoor! Mooi taartje

Groetjes San

15

Ik vind dat je super mooie kleuren gebruikt hebt, errug mooi!!!

En die onderkant, dat komt vanzelf wel goed hoor, gewoon blijven oefenen!