1

Onderwerp: het mooi op de foto zetten van je taart

hallo allemaal,

bij veel van jullie zie ik de taart op leuke ondergrondjes staan. gebruiken jullie kadopapier om een stuk karton mee in te pakken en zetten jullie daar de taart op?

ook is de achtergrond netjes wit of unikleurig. photoshoppen jullie dat? of maken jullie iets waarop/-in je de taart zet?

groetjes,
Hanneke

2

Re: het mooi op de foto zetten van je taart

De onderplaat is meestal mmf-plaatjes uit de bouwmarkt (grotere plaat laten zagen in bijv. plaatjes van 28x28 (iets kleiner dan de taartdoos die je gebruikt). Dit pak je in met cadeaupapier en daaroverheen cellofaan.

Voor de achtergrond raad ik je aan gebruik te maken van een groot vel wit papier, die je half gebogen neerzet (dus onder de taart en achter de taart). Soms heb je 2 vellen nodig. En het allermooiste resultaat bereik je, als je je toestel op een statief zet.

Groet, Jolanda

Ik gebruik gewoon stukken karton van een oude doos. Inpakken met leuk kadopapier en cellofaan erover.
Foto maak ik op de keukentafel met als achtergrond een creme-witte muur, maar mijn foto's zijn niet perfect, geef ik toe.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

bedankt voor de tips. zo kan ik toekomstige taarten wat leuker presenteren.

5

Simone van Junglefrog.nl geeft hele leerzame cursussen: Hoe fotografeer ik mijn taarten zo mooi mogelijk!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Tom Poes schreef:

Simone van Junglefrog.nl geeft hele leerzame cursussen: Hoe fotografeer ik mijn taarten zo mooi mogelijk!

Zeker de moeite waard!!

Groet, Jolanda