1

Onderwerp: Kapsel gaart niet goed

Bij alle 3 de taarten ging dit tot nu toe mis,

ik gebruik de biscuitmix van deleukstetaartenshop, en gebruik gewoon 5 eieren, etc zoals erop staat. Als de taart echter de oven in gaat (35 minuten op 175 graden), en ik prik er na die 35 minuten in, is de binnenkant nog niet gaar. Het gaat enkel om de bovenste cm, onder de harde bovenlaag is het namelijk echt nog best wel vloeibaar.. Heel raar.. Herkent iemand dit? Of heeft er iemand tips? Als ik hem er langer in zit, wordt de zijkant en bovenkant (het harde deel) echt zwartig..

2

Re: Kapsel gaart niet goed

welke maat bakvorm gebruik je? Bij erg grote bakvormen,meen vanaf 25 cm moet je er een speciale nagel in doen voor warmtegeleiding

Veel liefs Rafaëla

3

ik zou de oven wat lager zetten, en de taart er langer in laten.

4

de middelste bol van ikea, en vandaag een 24 cm 'normale' bakvorm.. Zou dat het zijn? Het is echt puur alleen die bovenkant.. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

5

De oven op 160 graden zetten en dan wat langer erin laten staan. Dan gaat de biscuit ook niet zo hard en kan ie langer doorgaren.

Groetjes Ilse

6

Oke, 150 graden ook goed? Ik kan namelijk alleen in stappen, dus 150 of 175 :)

7

Ik heb ook een oven die alleen 150 of 175 kan. Ik doe dan eerst een kwartier a 20 minuten op 150, daarna de rest op 175! Gaat geweldig, en als ie dan klaar is erin prikken met een sateprikker. Is die droog kan ie eruit, zit er nog beslag aan, dan weer 5 minuten op 175!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl