Onderwerp: bruin fondant/ marsepein

Hallo Allemaal,

Ik moet voor een trouwfeest een taart maken in de mooie kleuren bruin en roze! Zoals deze http://www.carriescakes.com/cakes/399.jpg

Nou wil ik liever geen chocolade fondant gebruiken, want deze vind ik zo enorm hard en rottig te kneden en bekleden! Het voelt zo enorm stug!
Wat zou ik dan als alternatief kunen doen?
Chocofondant mengen of zelf fondant of marsepein bruin kleuren?? Of marsefond?
Ik vind de kleuren bij marsepein altijd veel helderer dan bij fondant!
Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

2

Re: bruin fondant/ marsepein

ik snap niet dat jij zegt dan chocolade fondant zo hard en stug is. Ik heb 'regalice' chocolate fondant en die is zo lekker soepel om mee te werken, en smaakt heerlijk.

Hoi,

Je kunt je taart ook versieren met ganache. (chocolade met slagroom).Met bijvoorbeeld Callebout chocolade callets (puur) vermengen met slagroom: doe je op de volgende manier: slagroom verwarmen en als het bijna kookt uitzetten, de choclade er door roeren totdat alle chocolade is opgelost. Even laten afkoelen, en dan dit laagje over je taart strijken met een paletmes. Goed laten opstijven in de koelkast. Daarna kun je je taart gewoon versieren met decoratie van marsepein of fondant.
Je gebruikt 1 deel slagroom en 3 delen chocolade.

4

Als je de chocofondant half om halfmengt met marsepein word het heel lekker en net zo makkelijk bekleden als gewoon marsepein vind ik.

5

Marsepein kleuren met cacao, heb je mooie donkere kleuren en je krijgt een lekker chocoladesmaakje.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik zou ook gaan voor half chocofondant en half marsepein door elkaar, dan werkt het prettig en het wordt er haast niet lichter van

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door Adrienne (19-04-2009 11:01)

monique53 schreef:

ik snap niet dat jij zegt dan chocolade fondant zo hard en stug is. Ik heb 'regalice' chocolate fondant en die is zo lekker soepel om mee te werken, en smaakt heerlijk.

Dan heb ik ZEKER een ander merk dan jij, en hetzelfde "probleem" als juffrouw suikerbuik: mijn chocofondant is superstug! Maar ik meng het ook met marsepein en dan is het prima en ook erg lekker :9

** Heb even gechekt, en ik heb inderdaad Pettinice. Is die RegalIce er dan ook in grotere verpakking?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het maar ga mengen met marsepein dan!!

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

9

Ik heb dus vandaag fondant gekleurd met cacao alleen nu is de fondant zo droog geworden. Wat kan ik daar aan doen?

Marion schreef:

Ik heb dus vandaag fondant gekleurd met cacao alleen nu is de fondant zo droog geworden. Wat kan ik daar aan doen?

Beetje crisco of frituurvet ( zo'n blok niet vloeibaar natuurlijk!) doorheen kneden

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

11

crisco erbij?

12

Crisco niet in huis, heb het morgen eigenlijk nodig. Friturvet.... ieuw.... :-D

13

handen en werkblad insmeren met zonnebloem olie, en je fondant even opwarmen in de magnetron zodat het soepeler word

14

of kneedbare chocola....

15

Mijn reddend engeltje heeft crisco in huis voor me! jieha!

Marion schreef:

Crisco niet in huis, heb het morgen eigenlijk nodig. Friturvet.... ieuw.... :-D

Is niks ieuws aan hoor :D  Gewoon aan je vingers doen en erdoor kneden!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!