Onderwerp: sugarcraftgun
Heb eindelijk zo'n ding, maar eigenlijk maak ik alleen maar dunne sliertjes mee.
Wat kan je er nog meer mee doen?
Staat er ergens geen voorbeelden wat je er allemaal mee kan?
Alvast dank voor het antwoorden!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » sugarcraftgun
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heb eindelijk zo'n ding, maar eigenlijk maak ik alleen maar dunne sliertjes mee.
Wat kan je er nog meer mee doen?
Staat er ergens geen voorbeelden wat je er allemaal mee kan?
Alvast dank voor het antwoorden!
met allemaal gaatjes in dat rondje maak je gras of haar voor een poppetje.
met die 3 halve rondjes aan elkaar kun je een soort rondgedraaide sliert maken. als je die hebt en je draait hem rond lijkt het net alsof je 3 verschillende sliertjes in elkaar heb gedraaid.
gras en haren van een poppetje.
Jij was even vlugger dan mij Chantal
Ik wou dat ding zo graag hebben, en nu ligt eigenlijk alleen maar werkeloos te zijn in mijn taartspullenbak... Heb 1x sliertjes gemaakt
met het platte schijfje kun je kleine strikjes maken.
Oke, heb het genoteerd , Nog meer tips?
Bestaat er iets met fotovoorbeelden?
Ik maak ook de lijnen van een voetbal taart met het kleinste streepje. En de steeltjes voor bloemen. De veters van de baby Nikies....... en vast nog wel meer, maar dat moet ik nog zien.
Oja, veters heb ik er ook nog mee gemaakt! Das waar ook. Eigenlijk toch best handig dat ding, maar ben er niet weg van.
slierten in alle diktes, de draai een koord, de haren en grasjes, treinrails, ik gebruik hem bijna elke taart.........
Ik heb er ook een thuis maar vind het een grote ramp. Je kan er maar kleine beetjes marsepein of fondant tegelijk in doen en bij mij blijft het zo plakken! Wie heeft er tips?
Ik ben er ook niet kapot van om de slierten te maken, maar ik wil ze toch ook niet meer met de hand maken , dus ik ben denk ik toch wel een fan.
Voor de baleinen van een bustier taart is hij ook ideaal. Ineens is de lap over je taart een echte bustiere.
Ik heb 'm sinds 2 weken, en ben er erg blij mee. Bijv bij een spidermantaart die spinnendraden meken is geen feeste als je dat met de hand moet doen. Mooie lintjes van marsepein of fondant langs je taart maak je er ook mee. Laatst ook nog een botentouw gemaakt van marsepein, drie slierten maken, vlechten (was wel een rot klus) en klaar, ja, ik wil niet meer zonder.
Streepjes, randjes, sliertjes, koordjes, grasjes, blokjes... de mogelijkheden zijn echt eindeloos hoor
En kan iemand ook vertellen hoe je de sliertjes en lintjes mooi strak krijgt? Bij de lintjes bv zijn de zijkanten soms toch wat gekarteld. En bij de sliertjes krijg ik toch groefjes. Ben al met crisco in de weer geweest. En evt wat verwarmen.
en wat was ook al weer de tip voor met fondant? Dat kreeg ik er niet doorheen. ook niet na verwarmen...
crisco of frituurvet erdoorheen kneden (en niet te zuinig zijn hiermee) Bij mij gaat het dan toch echt heel soepel. (ik gebruik alleen maar fondant)
Of een beetje warm maken dat scheelt ook al.....
marsepein is vetter dan fondant en glijdt al makkelijker.. de binnen kant invetten met crisco en de marsepein ook goed met je handen warm kneden.. dan vliegen de sliertjes over tafel
Ik heb er ook een thuis maar vind het een grote ramp. Je kan er maar kleine beetjes marsepein of fondant tegelijk in doen en bij mij blijft het zo plakken! Wie heeft er tips?
Ik kreeg de tip om een beetje aardappelzetmeel over het rolletje fondant te strooien dat je in de sugar gun stopt. Dat helpt... daarna plakt de boel inderdaad niet meer!
Hoi,
was laatst bij het suikeratelier , en die hadden de tip: Je fondant heel goed doorkneden met frituurvet (AH eigen merk) zodat hij heel zacht en soepel is. Dan in de sugarcraft doen. Zo blijft er ook heel weinig achter, evt de binnenkant lichtjes met frituurvet invetten.
Ik maak vaak ook een vlecht met deze gun, haartjes, gras, strikjes, steeltjes van bloemen, randen voor om je taarten....ik vind het een superding !!!
Gewoon uitproberen.
Succes !
Groetjes Kiki
Streepjes, randjes, sliertjes, koordjes, grasjes, blokjes... de mogelijkheden zijn echt eindeloos hoor
en ideaal!, wel even zorgen dat je marsepein/ fondant op temperatuur is.
Wordt het dan niet vies als je er frituurvet doorheen kneedt?
Wordt het dan niet vies als je er frituurvet doorheen kneedt?
Ja, is het dan nog eetbaar?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » sugarcraftgun