1

Onderwerp: witte waas over rolfondant

Hoi allemaal,

vanavond zal ik mijn eerste (moederdag) taart even op site showen. Maar ik had wel wat probleempjes. ZO bleef de rolfondant steeds plakken maar daar heb ik in het forum al wat tips opgevonden. Ik heb veel poedersuiker gebruikt om het kleven tegen te gaan, maar zo had ik een enorme witte waas over mijn rode rolfondant. Hoe zou ik dat weg kunnen krijgen?
Verder lukte het mij niet om de scheurtjes te dichten met poedersuiker..
En verder nog een groot probleem: ik ben nu al verslaafd aan het bakken!
voor a.s. zondag weer een taart gepland!! oefenen voor de 1e verjaardag van mijn zoontje! alvast bedankt voor jullie tips!!

Re: witte waas over rolfondant

Jaja die verslaving gaat heeeel snel!!! Reken maar dat je moet afkicken als je bijv op vakantie gaat.

Ik raad aan om in het vervolg plantaardig witvet te gebruiken, bijv zo;n blok frituurvet of crisco. Even je werkblak daarmee insmeren en de fondant plakt niet meer. Als je dat gebruikt krijg je dus ook geen witte waas van de poedersuiker, want die gebruik je dan dus niet!
Ook wordt je fondant ietsie minder droog, waardoor het minder snel zal scheuren.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Scheurtjes dichten met poedersuiker? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Geloof niet dat dat kan.

Crisco werkt idd goed. Poedersuiker kan ook maar dan alleen je fondant ronddraaien bij het uitrollen en niet ondersteboven keren. Eventuele knoeisels meteen wegwegen voor je verder rolt en dan dus de schone kant boven als je hem op de taart legt.

Groetjes Marlies

4

Jawel als je met peodersuiker over de kleine scheurtjes blijft wrijven maar dan ook flink dan verdwijnen ze een beetje.
Naatuurlijk de kleinere scheurtjes, en niet hele scheuren hahahaha.

Ik gebruik zelf ook meestal crisco, op het werkblad.