1

Onderwerp: Mijn eerste opdracht!!!! Wie heeft tips...

Afgelopen zondag kwam mijn schoonzusje met de vraag of ik een taart wilde maken voor mijn man zijn nichtje, dieword 18 en het thema moest volkswagen beetle zijn...wie kan mij vertellen omiest uit te sculpturen ofzo kan dat met het gewone biscuit mix..? Of is het handiger om wat stevigere deeg te hebben?? Alvast bedankt!!!

cake a day, takes the sorrow away!!!!

2

Re: Mijn eerste opdracht!!!! Wie heeft tips...

Een sculptuur kun je iid beter met cake maken,is veel steviger. ;)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

3

http://www.julesbakery.com/images/ckvolkswgn.jpg
Hier is al een voorbeeld......Ik heb zelf nog nooit 3D gewerkt, maar ik denk dat dit het makkelijkste werk met gewone cake. Die is makkelijker in vorm te snijden, lijkt me. Wel een hele leuke en uitdagende opdracht! Succes er mee en ik zie graag het resultaat in de parade.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Wat een leuke link, Makatralsy. Ik neem ook altijd cake als ik een 3d taart moet afleveren waar veel in gesneden moet worden. Ik vul de taart wel hoor, maar dan hoeft het niet zo zwaar te zijn qua vullingen.

Wat ik ook doe voor ik de cake ga bekleden, en nadat ik deze in de juiste vorm gesneden en gevuld en afgesmeerd heb met botercreme (niet de mix), is de hele taart zo even een uurtje of twee in de koelkast zetten. Ik doe dat om de botercreme wat op te laten stijven en als je dan met je marsepein of fondant wilt gaat bekleden, is het resultaat veel gladder en mooier. Door de warmte van je handen 'smelt' de botercreme dan en heb je geen kreukels of oneffenheden.

Succes met deze geinige opdracht!

5

Ok dan...dus gewoon cake beslag maken leek mij ook ja...zal het eens proberen ;)

6

Angels schreef:

Wat een leuke link, Makatralsy. Ik neem ook altijd cake als ik een 3d taart moet afleveren waar veel in gesneden moet worden. Ik vul de taart wel hoor, maar dan hoeft het niet zo zwaar te zijn qua vullingen.

Wat ik ook doe voor ik de cake ga bekleden, en nadat ik deze in de juiste vorm gesneden en gevuld en afgesmeerd heb met botercreme (niet de mix), is de hele taart zo even een uurtje of twee in de koelkast zetten. Ik doe dat om de botercreme wat op te laten stijven en als je dan met je marsepein of fondant wilt gaat bekleden, is het resultaat veel gladder en mooier. Door de warmte van je handen 'smelt' de botercreme dan en heb je geen kreukels of oneffenheden.

Succes met deze geinige opdracht!

Thanks voor de tip!!!

7

Graag gedaan! Laat je wel het resultaat zien?

8

Topic gaat naar 'Decoreren', want hoewel het "voor anderen" is, is dat niet echt relevant voor je vraag :)

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag