1

Onderwerp: eerste taart maken

Wij vieren zondag mijn mans verjaardag en nou wou ik een taart bakken.
Maar nou hoorde ik dat je het biscuit zaterdag moet bakken en bijv zondag pas vullen.
Kan ik ook vrijdag het biscuit bakken en zaterdag de taart maken en dan zondag serveren.
En zo ja dan moet hij zeker in de koelkast.
Kan ik het biscuit ook donderdag al bakken of wordt dat dan te vroeg, en kan ik hem bewaren in een taartdoos ( zo'n plastic geval van tupperware )

Trotse mama van Linessa, Chrissy en Minke.

2

Re: eerste taart maken

Ik bak de biscuit altijd de avond voordat ik hem ga vullen, want dat is makkelijker snijden..dan brokkelt hij niet zo nl. Je kunt hem dan prima vrijdagavond bakken en zaterdag vullen. Het lekkerste is natuurlijk om meteen te serveren..maar het kan ook best een dagje later. Donderdag bakken lijkt me dan wel erg vroeg. Zorg er wel voor dat je de biscuit na het bakken goed afdekt met folie, of idd in een taartdoos, want hij wordt vrij snel droog als je hem zo een nachtje laat staan.

Of hij in de koelkast moet dat ligt aan je vulling. Onder recepten in de balk hier links staat mooi beschreven welke vullingen buiten de koelkast bewaard kunnen worden, en welke erin moeten. Sowieso altijd in doos bewaren.

Succes!

Re: eerste taart maken

Donderdag bakken kan rustig, je pakt hem dan in in folie en een plastic zak en legt hem dan zo in de vriezer! Haal hem er een uurtje van tevoren eruit en hij snijd ook nog eens makkelijker!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!