1

Onderwerp: springvorm groot genoeg?

Hallo allemaal,

Ik ben ent gebeld door een kennisje of ik een taart voor haar wil maken voor 20 personen. Ikzelf heb alleen bakvormen van 20, 24 en 26 cm. Volgens de tabel op deze site is een bakvorm van 26 cm geschikt voor 18 stukjes. EEn stapeltaart maken zie ik niet zo zitten i.v.m. tijdgebrek en dan wordt de taart ook wel weer ineens heel erg groot.

Wat denken jullie is een springvorm van 26 cm groot genoeg voor 20 personen of toch een andere oplossing zoeken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Siepie

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: springvorm groot genoeg?

ik zou het een beetje weinig vnden 26 cm voor 20 personen... dus ik zou een andere oplossing zoeken... succes!

3 Laatst bewerkt door Valy (13-05-2009 11:03)

Lijkt mij ook te klein. Ik vind 18 stukjes al ruim gerekend. Of krap eigenlijk.

je kunt toch ook 2 losse taarten maken van 20 cm??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hmm dat is natuurlijk ook nog een idee? Maar het is ook een goed excuus om een grotere vorm aan te schaffen. Ik ga na mijn werk meteen even door naar de winkel en kijk voor een grotere vorm. Als ze die niet hebben kan ik altijd nog 2 taartjes van 20 cm maken.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

ik zou het krenterige stukjes vinden als je er 20 uit kan halen haha!
dus lekker een nieuwe vorm aanschaffen, kun je altijd wel weer gebruiken.
of 2 taartjes maken.

7

Ik Snij mijn ronde taarten altijd in punten. 12 stukken uit een taart van 26 cm. ik zou dus 2 van 24 cm maken.

Elliev schreef:

Ik Snij mijn ronde taarten altijd in punten. 12 stukken uit een taart van 26 cm. ik zou dus 2 van 24 cm maken.

zohooo.... dat zijn flinke stukken!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik geloof dat ik dan misschien krenterige stukjes snij... maar ik vind ze anders echt te groot! Ik heb liever dat mensen om nog een stukje vragen, dan dat ze het laten staan en dat ik het weg kan gooien! Ik vind de stukken ook vrij zwaar vallen, zeker met bepaalde vullingen... Doe mij maar een klein stukje!

happiness is a piece of cake!

10

Als je in de horeca een stuk taart besteld krijg je dezelfde maten...