1

Onderwerp: hoe maak je die mooie zwarte randjes

om bumba in dit draadje http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=54662 zitten hele mooie zwarte randjes. Hoe maak je die? Wie o wie kan mij dit vertellen?

2

Re: hoe maak je die mooie zwarte randjes

Deze randjes zijn met de sugarcraftgun gemaakt. Maar als je die niet hebt, of te duur vindt, kan je ze ook maken door de fondant/marsepein heel dun uit te rollen als sliertje. Het wordt met de sugargun veel mooier en egaler (overal even dik), maar het kan wel.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Oh wauw, weer iets leuks wat ik met m'n sugar gun kan doen. Hij is inderdaad een beetje prijzig maar je kunt er echt zoveel mee doen. Echt een geweldig ding. Kan bijna niet meer zonder.

Ga denk ik ook maar snel eens een Bumba maken (met zwarte randjes).

Groetjes Jos

4

je kan ook de letters uitsteken en dan op een uitgerolt laagje zwart fondant leggen, daarna uitsnijden.
dan heb je ook je randje.

5

sliertje zo uitrollen is best lastig. tip: met een (lange) lineaal gaat het ook goed en gelijkmatig

6 Laatst bewerkt door inge h (13-05-2009 20:03)

Nou ja ik zat met precies dezelfde vraag in mijn maag :D (taart is dan toch lekkerder)
Dus ook mijn dank voor de antwoorden en tips is groot.

Werkt het moeilijk zo'n sugargun of is het makkelijk te leren?

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

inge h schreef:

Nou ja ik zat met precies dezelfde vraag in mijn maag :D (taart is dan toch lekkerder)
Dus ook mijn dank voor de antwoorden en tips is groot.

Werkt het moeilijk zo'n sugargun of is het makkelijk te leren?

een sugargun werkt heel simpel! Eigenlijk gewoon maar domweg knijpen.
Is best kostbaar, maar ik zou 'm niet meer kunnen missen, ik gebruik 'm heel veel!

8

Dank je wel Willeke voor de info.
Mijn avond is toch helemaal goed want ik heb een soort van sugargun al in huis :D
Een paar jaar geleden een koekjes pistool bij de AH gekocht die ook spuitmondjes heeft om te decoren, bedacht ik me daarstraks ineens dat die in de la lag.
Dus daar kan ik een mee oefen kijken of ik ermee overweg kan.
Een nadeel is wel dat er een hoop achterblijft in de loop althans met mijn icing proefje, marsepein ga ik hopelijk morgenavond mee klungelen.
hihi wie wat bewaart die heeft wat :D

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

9

ik ga morgen mijn nieuwe gun meteen proberen. spuit je dan daarmee zo'n sliertje helemaal om het figuurtje heen of maak je een sliertje dat je er met je handen omheen moet draperen?